Projecte "SECUNDÀRIA ACTIVA". Programa de diversificació curricular en un centre d'Educació Especial.

Pràctiques formatives d'alumnes amb necessitats educatives especials en empreses del municipi. CEE Can Rigol. El Prat de Llobregat

Autors/ores

  • Rosa Rodríguez Ramos Llicenciada en Pedagogia Terapèutica. Directora del CEE Can Rigol (El Prat de Llobregat)
  • Iolanda Sipiña Selaya Mestra d'Educació Especial. Tutora del grup al CEE Can Rigol
  • Elisabet Cañadilla Regadera Mestra d'Educació Especial. Tutora del grup al CEE Can Rigol
  • Eva Villa Cajaravilla Treballadora Social. EAP B-36 El Prat de Llobregat

Resum

El Projecte "Secundària Activa", neix de la necessitat de donar una resposta educativa professionalitzadora i inclusiva a un grup d'alumnes de la nostra escola i altres alumnes amb NEE provinents d'instituts. El Projecte "Secundària Activa", que consta de tres cursos escolars, s'emmarca a partir d'aquest curs 2011-12 dins el Programa de Diversificació Curricular CIUTAT DEL PRAT. Actualment, hi participen 16 alumnes, dels quals 12 estan realitzant pràctiques en empreses, en la branca d'Auxiliar d'Hosteleria i Restauració (Fundació Catalana de l'Esplai, Hotel Tryp Airport, Hotel Sallés Ciutat del Prat i Ataula.
Què es vol aconseguir ?:
- La projecció de l'escola inclusiva més enllà de l'escolarització bàsica.
- L'orientació i preparació progressiva cap a la vida adulta des d'una perspectiva sistèmica. La inserció en el món del treball normalitzat i la seva inclusió en la societat.
- L'assoliment de competències d'autonomia personal, social i laboral per SABER ESTAR en la societat i en el món del treball.
- La inclusió plena en la societat com a ciutadans desenvolupant les seves CAPACITATS per viure, millorar la seva qualitat de vida, prendre decisions i seguir aprenent.
- L'assoliment dels continguts curriculars propis de l'etapa, adaptats.
- L'assoliment de les competències professionals d'Auxiliar d'Hosteleria i Restauració dins d'un context normalitzat.

Descàrregues

Publicades

15.01.2012

Número

Secció

Debat psicopedagògic