Aspectes metodològics a tenir en compte en la tasca amb esl infants autistes

Autors/ores

  • Pilar Vilagut Maciá Professora de Pedagogia Terapèutica. Primaria

Resum

Després de diversos anys de treball com a docent amb nens autistes, i sota una visió psicodinàmica, l'autora ens ofereix una metodologia de treball, en relació als professionals que intervenen en la formació de l'infant, als alumnes, a les activitats i als el espai que han d'ocupar, útil tant en el marc de l'escola ordinària com en l'especial.

Referències

BRUN, J.M., VILLANUEVA, R. Niños con autismo. Editorial Promolibro, Valencia 2004.

COROMINES, J. (1991) Psicopatologia i desenvolupament arcaic.; Ed. Espaxs.

COROMINES,J. (1985) Defenses Autistiques en nens psicòtics: Estudis Aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanàlisi,vol. II, nº2

D.E.E Nº12. L'alumne amb greus trastorns de la personalitat a l'escola. Què són les psicòsis?

OLIVA, V. i VILOCA, LL (1992). De l'autosensorialitat a la representació simbòlica en el tractament dels nens autistes. Revista Catalana de Psicoanàlisi vol nº IX, nº 1-2 1992

RIVIERE, A. Desarrollo normal i autismo. Universidad autónoma de Madrid.

SERVEIS DE SALUT MENTAL (1998) en els centres d'educació especial. Necessitats i programes

VILAGUT, P. (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistas. Àmbits de Psicopedagogia. Nº 22.

VILAGUT, P.Una experiència docent amb infants autistes. Una experiència de relació.(Una aplicació de la psicoanàlisi). Revista on-line de Psicologia Relacional. www.psicologiarelacional.com, nº 2

TUSTIN, F. (1992) El cascaron protector en niños y adultos. Amorrotu ediciones.

VILOCA, LL. (1999). Ansietats Catastròfica: de la sensorialitat a la comunicació. Revista Catalana de Psicoanàlisi. Vol XV/núm. 1

Descàrregues

Publicades

25.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació