Algunes cruïlles de futur per a l'assessorament psicopedagògic

A propòsit de "Manual de asesoramiento psicopedagógico"

Autors/ores

  • Joan Serra Capallera Assessor psicopedagògic, EAP la Garrotxa

Resum

L'autor planteja alguns dels reptes de futur de l'assessorament psicopedagògic a partir del caràcter estructural dels canvis que s'estan donant en les institucions responsables dels processos de socialització i individualització.

Referències

Badia, A., Mauri, T. I Monereo, C., (Coord.) (2004). La pràctica psicopedagógica en educación no formal (volumen I, II). Barcelona: EDIUOC.

Bauman, Z. (2001). La sociedad individualizada. Madrid: Cátedra.

Bégaudeau, F. (2008). La clase. Barcelona: El Aleph.

Bonals, J.; Sánchez-Cano, M. (coords.) (2007). Manual de asesoramiento psicopedagógico. Barcelona: Graó.

Bourdieu, P. (1994). Razones prácticas. Sobre la teoria de la acción. Barcelona: Anagrama, 1997.

Carretero Torres, MR.; Pujolàs Maset, P.; Serra Capallera, J. (2002). Un altre assessorament per a l’escola. L’assessorament psicopedagògic des d’una perspectiva comunitària. Barcelona: La Galera Pensaments.

Coll, C. (1988). Conocimiento psicológico y práctica educativa. Barcelona: Barcanova

Coll, C. (1994). “El análisis de la práctica educativa: reflexiones y propuestas en torno a una aproximación multidisciplinar”, dins Tecnología y Comunicación Educativas, 24, pp 3-29.

Coll, C. (1996). Psicopedagogía: Confluencia disciplinar y espacio profesional. A Monereo, C. i Solé, I. (Coords.). El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Psicología (pp.33-52).

Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: UNESCO-Santillana.

Dubet, F. (2002). El declive de la institución. Barcelona: Gedisa, 2006.

Marcelo, C. (2005). “Que veiente años no son nada. Preocupaciones actuales de los asesores ante la sociedad del conocimiento”, dins Monereo, C.;
Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.

Monereo, C.; Solé, I. (1996). “El modelo de asesoramiento educacional-constructivo: dimensiones críticas”, dins: Monereo, C.; Solé, I. (coords.) El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Alianza. Madrid.

Monereo, C.; Pozo, J.I. (coords.) (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.

Morin, E. (1994): “La noción de sujeto”, dins: Fried Schnitman, D. (comp.) Nuevos paradigmas, Cultura y Subjetividad. Buenos Aires: Paidós.

Morin, E. (1999): Tenir el cap clar. Barcelona: Edicions La Campana, 2001.

Pérez Cabaní, MLL; Serra Capallera, J. (2004). “Intervención psicopedagógica en las relaciones del asesor con otros servicios educativos del sector y/o de la comunidad”, dins: Mauri, MT.; Monereo, C. i Badia, A. (coords.) La práctica psicopedagógica en educación formal. Barcelona EDIUOC.

Sennett, R. (1998): La corrosión del carácter. Barcelona: Anagrama, 2000.

Sennett, R. (2006): La cultura del nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama.

Serra Capallera, J. (2004). La construcció de xarxes socials des de la intervenció psicopedagògica pública. Algunes perspectives d’anàlisi. Àmbits de psicopedagogia, 11, pp.15-20.

Serra Capallera, J. (2006). Pràctica professional i estructures organitzades de treball conjunt: col·laboració, xarxa, estructura organitzada de pràctica. <http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200506/1070m.pdf>

Tedesco, JC. (2000). Educar en la sociedad del conocimiento. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

Descàrregues

Publicades

22.03.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació