Crònica d’una regidora d’educació en època de pandèmia

Autors/ores

  • Dolors Sala i Lligonya Regidora d’ Educació de l’Ajuntament de Cardedeu (Barcelona)

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5018

Paraules clau:

Pandèmia, Confinament, Acció de govern, Situació epidemiològica, Grup bombolla, Exclusió educativa, Equitat, Treball en xarxa, Sinergies

Resum

En època de pandèmia tot es multiplica, les necessitats a nivell educatiu destapen altres necessitats que impacten en altres regidories. Pren valor el saber QUÈ es prioritza i COM es porta a terme la priorització feta. El treball en xarxa, el treball per projectes entre regidories, el suport de la comunitat educativa i local i l’opinió tècnica dels treballadors/es de l’Ajuntament, és indispensable per a entomar la magnitud del què significa la gestió del dia a dia en un estat d’Alarma provocat per una pandèmia. Viure cada moment segons els decrets que van sortint i que provenen del Govern de la Generalitat, acompanyar els centres educatius amb l’objectiu que no se sentin tan sols davant les noves responsabilitats, avançar-nos en la organització de propostes fruit del nou context, crear protocols que emparin les noves responsabilitats, donar coherència com a poble a tota l’educació des de zero anys fins als adults i procurar, dins del que es pugui, que la incidència de la covid19 en els nostres centres educatius, sigui mínima. No oblidar que la pandèmia haurà obert una escletxa en determinats grups socials i per tant com a polítics, cal fer coses, però decidir quines coses es porten a terme sense excloure ningú, vetllant per a l’equitat i la reducció de l’exclusió educativa i social d’infants i joves. Tot això dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn amb la voluntat de seguir creant oportunitats, oportunitats per a ser i per a esdevenir com a poble.

Referències

Capdevila, Carles (2015): Entendre el món amb onze pensadors contemporanis. Barcelona: Ara Arcàdia

Garcés, Marina.(2020) Escola d’Aprenents. Barcelona: Galàxia Gutenberg

Romeva, Raül (2020) Ubuntu. Barcelona: Angle

Publicades

21.05.2021

Número

Secció

Experiències professionals i personals [GESTIÓ MUNICIPAL]