Entre adolescents i adults a l'escola: puntuacions d'època

Autors/ores

  • Viviana Demaría Psicoanalista, Escriptora, Integrant del Moviment Ecumènic pels Drets Humans filial Mendoza, Integrant del Consell Directiu del Col·legi de Psicòlegs de Mendoza.

Paraules clau:

Adolescència, Assessorament psicopedagògic, Interacció, Serveis Educatius

Resum

El text Entre adolescents i adults a l'escola: puntuacions d'època és – segons els autors – “un llibreexperiència que aspira a transformar-se en experiència també per als seus lectors”. El repte d'elucidar (pensar el que es fa, saber el que es pensa) es troba sostingut en més de 25 anys de treball col·lectiu en institucions d'ensenyament mitjà, proposant la creació d'una mirada crítica i nova sobre la quotidianitat de la vida institucional educativa. Els temes abordats en els capítols – trobades, desacords, identitat, trajectòries transicionals, transmissió, pràctiques institucionals, equips d'orientació i llaç pedagògic – es troben enfilats pel camp de la problemàtica de la subjectivitat. En definitiva, aquest llibre aconsegueix l'estatus de dispositiu – en dir de Guilles Deleuze – això és, una màquina per fer veure i fer parlar a aquest ENTRE – definitivament *multidimensional i complex – amb el qual comença el títol del llibre. De la mateixa manera que els autors s'aventuren sense prejudicis a l'emergència d'interrogants, malestars i esperances, el recorregut per les seves pàgines convida als lectors a la creativa engegada de noves maneres d'habitar la institució educativa.

Publicades

01.11.2014

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació