Evolució educativa: per què el com és més important que el què

Autors/ores

  • David Bueno i Torrens Professor de genètica a la UB, especialista en neurociència i educació

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.v0i50.1218

Paraules clau:

Neurociència, Aprenentatge, Plasticitat neural, Funcions executives, Emocions

Resum

Fa temps que es parla de canvis en educació, no només en el disseny dels currículums –que tanmateix es van succeint periòdicament sense que moltes vegades es percebi una necessitat clara de fer-ho–, sinó també, especialment d’uns anys ençà, en la manera com es transmeten els coneixements. Hi ha un sentiment de base, que neix dels professionals de l’educació i que poc a poc van recollint els gestors públics, de què la manera de transmetre els coneixements, és a dir, com s’ensenya, és tant important com què s’ensenya. En aquest article vull exposar que un dels principis orientadors més importants que han de fonamentar l’evolució del model educatiu és el canvi de perspectiva, no només per valorar el com sinó també, com espero demostrar, per fer que sigui més important que què s’ensenya. Ho faré des de la perspectiva dels coneixements actuals en neurociència aplicada a l’educació.

Publicades

24.05.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació