L' alumnat amb Trastorn Mental Greu (TMG) a l'escola

Autors/ores

  • Eulàlia Bassedas Psicòloga. Assessora psicopedagògica a l’EAP B-01 Nou Barris (Barcelona)
  • Teresa Huguet Psicòloga Assessora psicopedagògica a l’EAP B-40 Esplugues de Llobregat

Resum

Es planteja la necessitat de conceptualitzar l'anomenat Trastorn Mental Greu en la infància i adolescència, i identificar especialment les característiques que ha de tenir l'entorn escolar per aconseguir una inclusió dels alumnes amb aquesta discapacitat. Es fa especial èmfasi en les diferències dels contextos educatius en les tres etapes del nostre sistema educatiu, però també s'identifiquen aquells aspectes fonamentals de la intervenció educativa que facilita la inclusió. Finalment, es fa referència a les tasques que corresponen als professionals psicopedagogs que, treballant a l'escola, no tenen relació directa en el dia a dia amb aquests alumnes.

Referències

Actes del 1r Congrés Català de Salut Mental del nen i l’adolescent. Taula “El trastorn mental greu en la infància i l’adolescència dins l’assistència psiquiàtrica i psicològica en els àmbits escolar i social”. Barcelona, 15 i 16 novembre de 2002

BARRASSA,JL; GISPERT,D; HUGUET,T; NOGUÉS,D; VILELLA, M. (2001): Alumnes amb problemes de conducta i d’adaptació a l’escola. Criteris i propostes. Ambits de Psicopedagogia, 1.

RIVIERE, A. (1996): L’autisme, a Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials. Barcelona: UOC.

Conferència Nacional d’Educació – Secció III- Atenció a la Diversitat Tema: L’atenció a la diversitat en el cas de l’alumnat amb necessitats educatives especials associades a trastorn mental (psicosi i autisme) Departament d’Ensenyament. 2002

Descàrregues

Publicades

15.01.2005

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>