L' orientació educativa, eix vertebrador del PEC de l’Institut Torre Roja (Viladecans)

Autors/ores

  • Manel Merino i Valencia Director de l’institut Torre Roja de Viladecans (Barcelona)

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi52.2117

Paraules clau:

Orientació educativa, Inclusió educativa i social, Atenció a la diversitat, Treball en xarxa, Equips multidisciplinars, Professorat novell

Resum

En aquest escrit presentem el model orientador d’inclusió de l’institut Torre Roja (Viladecans). Un model que impregna la programació general anual (PGA), el projecte de direcció (PdD) i el projecte educatiu de centre (PEC). Un centre que intenta atendre de forma individualitzada a tot el seu alumnat. Les orientad@rs educatives plantegen l’atenció a la diversitat de i per a tots els nivells i etapes educatives. Els diversos especialistes del departament d’orientació educativa (DOE) col·laboren en xarxa amb altres professionals del seu entorn. Un treball des de l’acollida, l’assessorament i l’acompanyament al servei de tota la comunitat educativa.

Referències

Funes, J. (2018). Estímame cuando menos lo merezca... porque es cuando más lo necesito. Una guía para padres y maestros de adolescentes. Barcelona:
Columna.

Bona, C. (2019). La nueva educación. Los retos y desafíos de un maestro de hoy. Barcelona: Rosa dels Vents.

Publicades

25.04.2020

Número

Secció

Pràctica professional