La Música i la Dansa a l'escola

El CEPSA Oriol Martorell de Barcelona un centre artístic integrat

Autors/ores

  • Maria Andreu i Duran Professora de Llenguatge Musical del CEPSA Oriol Martorell

Resum

L'educació integral de la persona no pot obviar un aspecte tan fonamental per a l'ésser humà com és l'art. El Centre d'Educació Primària Secundària Artística Oriol Martorell és una escola pública situada a Barcelona en la qual els alumnes cursen els estudis de música o dansa integrats a l'educació obligatòria. En aquest centre la dansa clàssica, el moviment creatiu, el fagot, o la música de cambra tenen la mateixa importància curricular que les matemàtiques, la llengua o les socials. Tot i dedicar gran part del seu temps escolar a les matèries artístiques dels alumnes adquireixen les competències bàsiques de l'educació primària a la mateixa o superior nivell que en qualsevol altre centre de primària de Catalunya.

Referències

ALSINA, PEP. (2008). La educación musical no necesita justificarse en función de su influencia en los aprendizajes propios de otras áreas, sino que tiene su propia misión en el desarrollo humano. http://www.educaweb.com/EducaNews/interface/asp/web/NoticiesMostrar.asp?NoticiaID=2803&SeccioID=3380.

BLACKING, JOHN. (1973). Fins a quin punt l'home és music? Musica i Antropologia. Eumo Editorial. Vic.

DELORS, JACQUES and ETC. (1996). Educació: Hi ha un tresor amagat a dins. Editorial Mediterrània pel Centre Unesco de Catalunya. Barcelona.

ESTEVE, JOSÉ M. (2003). La tercera revolución educativa. la educación en la sociedad del conocimiento. Ediciones Paidós Ibérica. Barcelona.

HARGREAVES, DAVID J. (1998). Música y desarrollo psicológico. Graó. Barcelona.

HARGREAVES, DAVID J. (1991). Infancia y educación artística. Ministeri d'educació i ciència, Ed. Morata. Madrid.

KODÁLY PEDAGOGICAL INSTITUTE OF MUSIC DE KECSKEMÉT. (6 maig 2008). http://www.kodaly-inst.hu/

LEVITIN, DANIEL J. (2006). Tu Cerebro y La Música. RBA Libros S. A. Barcelona.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN. (2006). LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, d’educació.. Vol. 2/2006. «BOE» 106, de 4-5-2006.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN Y CIENCIA. (1990). Ley orgánica 1/1990, de 3 de octubre, de ordenación general del sistema educativo. Madrid.

MIRANDA PÉREZ, JOAQUIM. (2003). Elaboració d'un model multimèdia d'intervencióper a l'educació de l'oïda musical. Tesi doctoral Vol. 1. UAB. Barcelona.

MORIN, EDGAR. (2000). Els set coneixements necessaris per a l'educació del futur. Centre Unesco de Catalunya. Barcelona.

READ, HERBERT. (1970). Arte y sociedad. Nueva Colección Ibérica. Ediciones Península. Barcelona.

ROS, NORA. (2004) El lenguaje artístico, la educación y la creación. www.rieoei.org/deloslectores/677Ros107.PDF.

SMALL, CHRISTOPHER. (1980). Música sociedad educación. Alianza Musica. Alianza Editorial. Madrid.

VILAR I MONMANY, MERCÉ. (2004). Acerca de la educación musical. http://musica.rediris.es/leeme/revista/vilarm.htm

Descàrregues

Publicades

10.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació