Treball en xarxa i acompanyament emocional als centres educatius de 0-3 anys

Autors/ores

  • Rosa Mas Ramis Pedagoga, Assessora Tècnica Docent Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears
  • Arnau Francesc Pascual Vallespir Psicòleg, Assessor Tècnic Docent Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5020

Paraules clau:

Treball en xarxa, Acompanyament emocional, 0-3 anys, COVID-19

Resum

Aquest article pretén donar a conèixer una de les experiències de treball en xarxa per acompanyar els centres educatius de 0-3 anys realitzada el primer trimestre del curs escolar 2020-2021, front a les incerteses provocades pel COVID-19, com a assessors tècnics docents de l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de les Illes Balears.

L’objectiu principal d’aquesta experiència era enfortir les capacitats de gestió i organització de les direccions dels centres educatius de 0-3 anys en temps de COVID 19, així com l’acompanyament i sosteniment de la seva cura emocional i la dels seus equips.

En aquest treball en xarxa hi participaren les direccions dels centres educatius de 0-3 anys de les Illes Balears (repartides en 6 grups de treball), representants dels Equips d’Atenció Primerenca (EAP) de la Conselleria d’Educació i Formació Professional, de la Direcció General de Salut Pública i Participació i els referents de l’equip de coordinació Educovid de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

Aquest acompanyament va constar de quatres sessions per a cada grup, realitzades durant el primer trimestre del curs escolar (setembre- desembre 2020), suposant una trobada per grup cada tres setmanes.

L’acompanyament emocional ha estat l’eina essencial en aquest treball en xarxa que ha permès el sosteniment de la seva cura emocional i enfortir les capacitats de gestió i organització de les direccions i dels seus equips.

Publicades

21.05.2021

Número

Secció

Experiències professionals i personals [XARXA]