Construir el camí, de la indiferència a la participació, dels alumnes perduts a l'aula

  • Imma Balart Colom Psicòloga clínica. Assessora psicopedagògica CRETDIC MVO. Professora col·laboradora UOC Màster Psicopedagogia
Paraules clau: Adolescència, Atenció a la diversitat, Conducta, Emocions, Plans individuals, Salut mental

Resum

L’article reflexiona sobre l’increment del nombre d’alumnes que no poden participar, cada vegada a edats més primerenques, del que l’escola o institut els hi ofereix a l’aula. En l’intent de no estar de l’alumne, en l’aquí i ara, s’aïllen dormint o fent que dormen, i eviten tota forma d’interacció amb el docent, l’aprenentatge i, a cops, fins i tot amb els companys. Suggereix una forma d’afrontar aquestes conductes desmotivades, disfressades d’indiferència, des de l’intent de comprensió del seu malestar.

Visualitzacions Article : 205

Descàrregues PDF = 92

Descàrregues PDF (Español (España)) = 40

Descàrregues

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Referències

Abramson, L. Y., Seligman, M. E. P., & Teesdale, J. D. (1995). Indefensión aprendida en humanos: crítica y reformulación. Avia, Mª D. y Sánchez Bernardos, Mª L.: Personalidad: aspectos cognitivos y sociales. Madrid: Pirámide.

Bárcena,F. Melich, J.C (2000). La educación como acontecimiento ético: natalidad, narración y hospitalidad. Barcelona. Ed. Paidós Ibérica.

Baterman, A. Fonagy, P. (2016). Tratamiento basado en la mentalización para trastornos de la personalidad. Bilbao. Ed. Desclée de Brouwer.

Bolea,E. Gallardo, A. (2012). Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento. Barcelona. Ed. Graó.

Bolea,E. (24 i 25 de Gener 2013). La petita xarxa d'acompanyament: una experiència educativa per escoltar i tractar els problemes de regulació del comportament a l 'escola. Ubieto, J.R. i Tur,M. (Coordinació científica de les jornades). Jornades Trastorns, malestars i diversitat. Com abordem el TDAH. Organitza l’Institut d’Infància i Món Urbà (CIIMU). Barcelona.

Cyrulnik, B. (2008). Los patitos feos. La resiliencia: una infancia infeliz no determina la vida. Barcelona. Gedisa Editorial.

Greene, R. (2003). El niño insoportable. Barcelona. Ed. Medici.

Hellinger, B. (2013). El centro se distingue por su levedad. Barcelona. Ed Herder.

Henderson, N. i Milstein, M. (2003). Resiliencia en la escuela. Buenos Aires. Paidós.

Ubieto, J.R. (2016). Bullying una nueva salida para los adolescentes. Barcelona. Ed. Nuevos Emprendimientos Editoriales.

Publicades
2018-11-26
Secció
Psicopedagogia i Orientació