M'expliques un conte?

  • Anna Iglesias Castelló Psicopedagoga

Resum

Explicar contes als nens és una tradició que es manté en l'actualitat perquè aporta molts beneficis als nens i adults. Com veurem en aquest article, els contes tenen una importància a nivell personal, relacional, fomenta els valors, les emocions i els sentiments, la imaginació, les habilitats lingüístiques i aritmètiques i la creativitat. És dir, afavoreixen habilitats i capacitats que ajudaran al desenvolupament de la persona i a resoldre problemes quotidians.

Referències

Abeyà, E. (Ed.) (2010). M’expliques un conte? Barcelona: Temes d’infància.

Caballeria, S. i Codina, Mª C. (2010). Contes populars catalans. 4a ed. Barcelona: Farell.

Lussà, J. (coord) (1999). Mil anys de contes d’animals. Saragossa: Baula.

“Alfin libros”, <http://www.alfinlibros.com/cas/index.php?idT=15&desc=Cuentos%20para%20 ni%F1os&pg= llistatLlibres> [consulta: 9 de novembre del 2012]

“Contar contes i fer matemàtiques: una experiència globalitzadora”, < http://www.ua.es/personal/SEMCV/Actas/ IIJornadas/pdf/Part36.PDF> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“El calaixet de recursos per a l’educació infantil”, <http://blocs.xtec.cat/elcalaixet/?page_id=28> [consulta: 7 de novembre del 2012]

“Estudi dels processos emocionals”, <http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/7974/tjab.pdf; jsessionid= F1C47EA1BDFB23DDFDF17C600D1D7C23.tdx2?sequence=1> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Inteligencia emocional”, <http://dspace.universia.net/bitstream/2024/195/1/Trabajo+imprimible.pdf> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Tot contes”, <http://www.totcontes.com/grans-classics> [consulta: 8 de novembre del 2012]

“Un conte clàssic com a eina terapéutica”, <http://www.copc.org/Documentos/files/Delegacions/PREMI%20

C O L%C2%B7 L E G I ATS _%20 E n%20 J o a n%20 s e n s e%20 p o r,%20 p e r%20N%C3%BAria%20Ti%C3%B3.pdf> [consulta: 16 d'octubre del 2012]

“Una mà de contes”, < http://www.super3.cat/unamadecontes/web/blog/blog/151> [consulta: 8 de novembre del 2012]

Publicades
2013-11-01
Secció
Psicopedagogia i Orientació