Grups de pares i mares a l'escola secundària

Autors/ores

  • Glòria Mateu i Vives Psicoterapeuta hospital de Sant Pere Claver CSMA (Montjuïc). Doctora en psicologia
  • Dolors Galbany Psicòloga Ajuntament d’Alella i Psicoterapeuta

Resum

La família és una organització petita que, com d’altres organitzacions té com a tasca primària la supervivència de la família mateixa a través de la promoció i del desenvolupament dels seus membres passant per diversos estadis transicionals de la vida. Com qualsevol altra organització incideix en el món extern i en rep la seva influència. Les famílies influencien a la societat no només a través dels enllaços i afinitats sinó també degut al seu comportament disruptiu.

Com a psicopedagogues de l’IES Alella mantenim sovint entrevistes amb pares d’alumnes adolescents i venim observant que apareixen motius de preocupació recurrents que provoquen malestar en l’àmbit familiar i en cadascun dels seus membres.

Aquests motius de preocupació poden ser immaduresa per part dels fills, desorganització, enfrontaments, desordre i fragilitat davant les situacions de risc. Veient que aquestes consultes eren prou freqüents pensàrem en la possibilitat d’organitzar i oferir unes sessions de grup de pares i mares per a pensar conjuntament en aquestes situacions quotidianes. Ens plantejàrem la necessitat de ser dues conductores les que portéssim els grups i la nostra experiència professional ens va animar a engegar-ho.

Descàrregues

Publicat

01.07.2007

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació