Redefinint rols a primer d'ESO
Paraules clau:
Tutoria, Professorat, Orientació, AdolescènciaResum
El present article explica l'experiència duta a terme en una promoció de 1º d'ESO que presentava unes especials dificultats: mals hàbits de treball i de relació, falta de límits, constant qüestionament de l'adult, desafiament, problemes de convivència, falta de lideratges positius... En l'article s'exposa el treball col·laboratiu del professorat (equip docent, tutors, psicopedagogia...) i les diferents estratègies i actuacions dirigides, tant als alumnes com a les seves famílies, tenint en compte els diferents tipus de problemàtiques que es presentaven. Conclou amb l'anàlisi dels resultats obtinguts després d'un curs d'intens treball en equip de tots els professionals implicats.
Referències
Argilès,M; Paredes, E; Ribera,D. (2007) Deixa’m estar. Barcelona. Ed. Malhivern
Bisquerra, R ( 2009) Psicopedagogía de las emociones. Madrid. Síntesis.
Conangla,M; Soler,J. (2004) La ecología emocional. El arte de transformar positivamente las emociones. Barcelona. Amat.
Cumellas, MJ ( 2006) Nuevas alternativas y modelos en la relación familia-escuela y profesionales de la comunidad.
Funes, J (2008) Malestares: Infancia, adolescencia y familias. Barcelona. Ed Graó
Giner, A; Puigardeu, O (2008) La tutoria y el tutor. Estrategias para su pràctica. Barcelona. Ed Horsori
Paredes,E. (2006) Jovenes que se ayudan para aprender. Cuadernos de Pedagogía 357
Paredes,E, Ribera,D. (2006) Educación en valores. Barcelona. Tibidabo ediciciones.
Segura, M (2007) Programa de competència social. Volum II. Educació secundària obligatòria. Barcelona. Departament d’Educació.
Serrat, A. (2005) PNL per a docents. Millora el teu coneixement I les teves relacions. Bareclona. Graó
Vaello Orts, J. ( 2009) El profesor emocionalmente competente. Barcelona. Graó.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.