Aspectes de la tutoria: entre el límit i el rostre*

Autors/ores

  • Josep M. Lluró Professor d’Història, IES Terrassa

Resum

En l'article es parla del treball de tutors en l'Educació Secundària Obligatòria i del paper estratègic que tenen en el futur en els instituts i escoles. S'aporta una interpretació alternativa de la labor del tutor per poder resoldre la problemàtica social que permeti una acció tutorial individualitzada i amb criteri personal del tutor real i efectiu. La reflexió sobre la tutoria és indispensable per afrontar els problemes específics que actualment tenen escoles i instituts i per dignificar el treball docent. Les propostes parteixen de la idea que la tutoria és l'eix funcional de l'activitat educativa dels centres, no únicament pensada per evitar el conflicte, ni plantejar un món sense tensions. La trobada de rostres i l'existència de límits incorporen tals tensions. Dels conflictes, i la seva resolució emergeix el veritable acte educatiu. La resta és ensinistrament i rutina.

*[L’original d’aquest article es va publicar a la revista Àmbits de Psicopedagogia núm 18, tardor 2006]

Publicades

15.01.2014

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació