Aspectes de la tutoria: entre el límit i el rostre*
Resum
En l'article es parla del treball de tutors en l'Educació Secundària Obligatòria i del paper estratègic que tenen en el futur en els instituts i escoles. S'aporta una interpretació alternativa de la labor del tutor per poder resoldre la problemàtica social que permeti una acció tutorial individualitzada i amb criteri personal del tutor real i efectiu. La reflexió sobre la tutoria és indispensable per afrontar els problemes específics que actualment tenen escoles i instituts i per dignificar el treball docent. Les propostes parteixen de la idea que la tutoria és l'eix funcional de l'activitat educativa dels centres, no únicament pensada per evitar el conflicte, ni plantejar un món sense tensions. La trobada de rostres i l'existència de límits incorporen tals tensions. Dels conflictes, i la seva resolució emergeix el veritable acte educatiu. La resta és ensinistrament i rutina.
*[L’original d’aquest article es va publicar a la revista Àmbits de Psicopedagogia núm 18, tardor 2006]
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.