Projecte BRÚIXOLA: l'experiència d'un Programa de Diversificació Curricular amb èxit
Resum
Fa sis cursos acadèmics, l'institut Miquel Bosch i Jover va iniciar un projecte de diversificació curricular (aula oberta) anomenat Brúixola, destinat a un determinat col·lectiu d'alumnes de 4t d'ESO desmotivats i amb problemes per seguir els continguts de l'aula ordinària , la qual cosa els impedeix graduar-se. Amb aquesta mesura d'atenció a la diversitat es pretén motivar aquests alumnes en un grup reduït (màxim 15) perquè puguin obtenir el graduat en ESO i orientar-los cap a un CFGM o cap a la inserció en la vida laboral.
Aquest projecte comporta una organització curricular i un horari de permanència en el centre diferent a la resta d'alumnes, ja que conjuga l'escolaritat ordinària amb altres activitats externes al centre. A més, compta amb el suport de tota la comunitat educativa de l'institut, de les famílies, de l'ajuntament d'Artés i de les empreses col·laboradores. L'èxit d'aquest programa es deu a l'aplicació d'una metodologia didàctica més funcional, significativa i transversal. La valoració d'aquests sis cursos és molt positiva, ja que s'ha aconseguit sempre un alt índex d'aprovats.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.