La situació educativa a Catalunya. Una proposta d'hipòtesis per a generar reflexió
Resum
Aquest article és una proposta d'aproximació a la situació educativa actual, feta des de la perspectiva de Catalunya però extrapolable a la realitat d'altres territoris. Escrit com una proposta d'hipòtesis per a l'anàlisi, per al debat, suggereix pensar l'estat de l'educació escolar a partir d'un paradigma diferent de l'oficial. Proposa fer-ho a partir de quatre eixos: a partir de la descripció de la complexitat educativa i no de la quantificació del fracàs; considerant en profunditat com s'educa en la societat de la comunicació, amb nuclis familiars diversos i una nova ubicació de la infància; contrarestant el discurs polític que, amb independència del seu biaix de classe, simplifica la realitat de l'escola; construint col·lectivament un discurs professional consistent, que consideri com s'educa i s'ensenya a l'actualitat.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.