La situació educativa a Catalunya. Una proposta d'hipòtesis per a generar reflexió

Autors/ores

  • Jaume Funes Artiaga

Resum

Aquest article és una proposta d'aproximació a la situació educativa actual, feta des de la perspectiva de Catalunya però extrapolable a la realitat d'altres territoris. Escrit com una proposta d'hipòtesis per a l'anàlisi, per al debat, suggereix pensar l'estat de l'educació escolar a partir d'un paradigma diferent de l'oficial. Proposa fer-ho a partir de quatre eixos: a partir de la descripció de la complexitat educativa i no de la quantificació del fracàs; considerant en profunditat com s'educa en la societat de la comunicació, amb nuclis familiars diversos i una nova ubicació de la infància; contrarestant el discurs polític que, amb independència del seu biaix de classe, simplifica la realitat de l'escola; construint col·lectivament un discurs professional consistent, que consideri com s'educa i s'ensenya a l'actualitat.

Descàrregues

Publicades

26.07.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació