La BRESSOLA: educació global

Autors/ores

  • Àdam Bertran i Martínez Mestre d’Educació Infantil. Mestre i coordinador

Resum

La Bressola, una escola sorgida del desig de recuperar l'ús habitual del català en la Catalunya Nord, ha resultat ser molt més que això. Amb discurs pedagògic pròpi a causa de l'organització en vertical (nens i nenes de diferents edats a la mateixa aula) i el treball cooperatiu, el treball per projectes i l'ús del mètode d'immersió de l'aprenentatge de la llengua, resulta un sistema d'eficàcia contrastada i d'èxit notable. L'autonomia, la llibertat, la responsabilitat... són valors recurrents a l'hora de presentar La Bressola.

Referències

Bressola, L. (2007). La realitat d'un somni. Trenta anys d'escoles catalanes a la Catalunya del Nord. Barcelona: Edicions de 1984.

Faus, E., & Bertran, À. (2011). De la verticalidad a la cooperación. Cuadernos de Pedagogía(417).

Le Bihan, J. P. (1998). La Bressola: Un nou sistema d'immersió lingüística. (Ò. Cultural, Ed.) Escola Catalana(351).

Descàrregues

Publicades

30.09.2019

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació