De la disciplina a la gestió de l'aula
Resum
Perquè l'alumnat aprengui i adquireixi les competències que necessita per a la vida, cal que hi hagi un bon ambient de treball a l'aula. El professorat té un paper molt important a l'hora de gestionar el grup i cada un dels alumnes que el conformen, però també és fonamental la bona organització de centre i el treball en equip entre el professorat. En aquest article s'intenten entendre les raons que, de vegades, dificulten que s'aconsegueixi ordre a l'aula i es donen orientacions que, de manera objectiva, contribueixen a afavorir la disciplina i l'aprenentatge de l'alumnat, considerant que la base de l'acció preventiva s'aconsegueix a partir d'una bona gestió de la classe.
Referències
LUENGO, D. (2005) La ansiedad al descubierto. Paidós: Barcelona.
LURI, G. (2008) L’escola contra el món. L’optimisme és possible. Ed. La Campana: Barcelona
CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010): Cap a organitzacions també competencials. Àmbits de Psicopedagogia. Núm. 30. Pàgs: 4-9.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.