Dany cerebral adquirit infantil
Resum
En els últims anys s'ha produït un important increment de les lesions cerebrals en els nens. Les causa més habitual són els traumatismes cranioencefàlics, que produeixen lesions físiques, cognitives, conductuals, emocionals i socials. Aquests nens presenten alteracions neuropsicològiques, com trastorns atencionals, problemes de memòria i aprenentatge, alentiment en la velocitat de processament de la informació i disfunció executiva. Aquest dèficit repercuteix en el nen, en la seva família i a l'escola. S'ha d'integrar a l'escola en el model d'intervenció neuropsicològica. Els nens que han patit dany cerebral han de tenir una intervenció a llarg termini, especialment en períodes de transició acadèmica. Es proposen una sèrie de pautes per millorar els aprenentatges escolars d'aquests infants.
Referències
Catroppa, C., y Anderson, V. (2006) Planning, problem-solving and organizational abilities in children following traumatic brain injury: intervention techniques. Pediatric Rehabilitation; 9: 89-97.
Christensen, A.L., y Uzzell, B.P. (2000). International Handbook of Neuropsychological Rehabilitation. Critical Issues in Neuropsychology. Kluwer Academy/Plenum Publishers. New York.
Fedace (2008) Daño cerebral adquirido infantil. Cuadernos FEDACE sobre Daño Cerebral Adquirido. Madrid.
Laatsch, L., Harrington, D., Hotz, G., Marcantuono, J., Mozón, M., Walsh, V., et al. (2007) An evidence-based review of cognitive and behavioral rehabilitation treatment studies in children with acquired brain injury. The Journal of Head Trauma Rehabilitation, 22, 248-256.
Sohlberg, Mc.M., y Mateer, C.A. (2001) Cognitive rehabilitation. An integrative Neuropsychological Approach; New York: The Guilford Press.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.