Dany cerebral adquirit infantil

Autors/ores

  • Antonia Enseñat Cantallops Llicenciada en Psicologia. Neuropsicòloga Hospital de Neurorehabilitació Institut Guttmann. Barcelona.

Resum

En els últims anys s'ha produït un important increment de les lesions cerebrals en els nens. Les causa més habitual són els traumatismes cranioencefàlics, que produeixen lesions físiques, cognitives, conductuals, emocionals i socials. Aquests nens presenten alteracions neuropsicològiques, com trastorns atencionals, problemes de memòria i aprenentatge, alentiment en la velocitat de processament de la informació i disfunció executiva. Aquest dèficit repercuteix en el nen, en la seva família i a l'escola. S'ha d'integrar a l'escola en el model d'intervenció neuropsicològica. Els nens que han patit dany cerebral han de tenir una intervenció a llarg termini, especialment en períodes de transició acadèmica. Es proposen una sèrie de pautes per millorar els aprenentatges escolars d'aquests infants.

Referències

Anderson, V., Catroppa, C., Morse, S., Haritou, F., y Rosenfeld, J. (2005) Attentional and processing skills following traumatic brain injury in early childhood. Brain Injury; 19: 699-710.

Catroppa, C., y Anderson, V. (2006) Planning, problem-solving and organizational abilities in children following traumatic brain injury: intervention techniques. Pediatric Rehabilitation; 9: 89-97.

Christensen, A.L., y Uzzell, B.P. (2000). International Handbook of Neuropsychological Rehabilitation. Critical Issues in Neuropsychology. Kluwer Academy/Plenum Publishers. New York.

Fedace (2008) Daño cerebral adquirido infantil. Cuadernos FEDACE sobre Daño Cerebral Adquirido. Madrid.

Laatsch, L., Harrington, D., Hotz, G., Marcantuono, J., Mozón, M., Walsh, V., et al. (2007) An evidence-based review of cognitive and behavioral rehabilitation treatment studies in children with acquired brain injury. The Journal of Head Trauma Rehabilitation, 22, 248-256.

Sohlberg, Mc.M., y Mateer, C.A. (2001) Cognitive rehabilitation. An integrative Neuropsychological Approach; New York: The Guilford Press.

Descàrregues

Publicades

01.07.2010

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació