Els Plans de Millora afavoreixen la inclusió educativa
Resum
L'article mostra un estudi realitzat a la ciutat de l'Hospitalet de Llobregat sobre la relació entre els Plans de Millora de Centre i la Inclusió Educativa. Es plantegen diferents interrogants al voltant dels elements organitzatius, els recursos per a superar les barreres d'aprenentatge i fins a quin punt professorat i alumnat constaten que la millora consisteix en el desenvolupament de valors inclusius. Es mostren les aportacions dels centres i serveis educatius i es conclou en la línia de la hipòtesi plantejada gràcies al lideratge intern, a la pràctica docent i a la participació de l'alumnat.
Referències
CIE Conferencia Internacional de Educación 48 reunión Ginebra 25 de Nov 2008 (2008) http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user
ECHEITA GERARDO I DUK CYNTHIA (2008). Inclusión Educativa. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 6 (2), pp. 2-8. http://www.rinace.net/arts/vol6num2/art1.pdf
FERRAN FERRER (DIRECTOR); CASTELL JOSÉ LUIS; VALIENTE OSCAR: (2009) “Equitat, excel.lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi comparada” Ed Mediteranea. Fundació Jaume Bofill
GENERALITAT DE CATALUNYA DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ (2009): Prova d’avaluació de 6è curs d’educació primèria 2009. Avançament de resultats 11-06-09 http://www20.gencat.cat/portal/site/Educació
GÓMEZ-GRANELL, CARME I BRULLET , CRISTINA (Coord) (2008): “III Informe 2008 sobre l’estat de la infància i les famílies “Barcelona CIIMU http:/www.ciimu.org
MURILLO, FJ ; MUÑOZ-REPISO, M; JUANA SANCHO ET AL (2002) La mejora de la escuela. Un cambio de mirada . Madrid MEC-CIDE. Octaedro
RUÉ, JOAN (2006) Disfrutar o sufrir la educacion obligatoria Barcelona Octaedro
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.