La diversificació curricular: Mirall de l'orientació acadèmica i professional
Resum
Els tallers per a la diversificació curricular s'ofereixen des de l'Àrea d'Innovació de el Consorci d'Educació de Barcelona, als centres de secundària de la ciutat com a suport a les seves mesures d'atenció a la diversitat. L'article descriu com aquests instituts, segons les seves mesures organitzatives, els adapten amb l'objectiu que l'alumnat amb un estil d'aprenentatge més proper al fet pràctic i manipulatiu que a l'abstracte i conceptual, els aprofitin al màxim i els serveixi per acabar la seva escolarització obligatòria de manera exitosa. Es descriu també el component orientatiu d'aquests tallers i l'esforç que s'està realitzant des d'alguns centres de secundària per fer que l'acció tutorial de tercer i quart d'ESO es vinculi directament als tallers.
Referències
AUTORS DIVERSOS (2009) Material del Grup de treball TECNE, Barcelona, Consorci d’Educació de Barcelona. En línia http://www.edubcn.cat/rcs_gene/material_ok.pdf (consulta 13 abril de 2010)
DUBET, F. (2005) La escuela de las oportunidades. Barcelona, Gedisa.
ESCOLA DE BARBIANA (1981) Carta a una mestra. Barcelona, La Llar del Llibre, Col·lecció Nadal
RUÉ, J. (2006). Disfrutar o sufrir la escolaridad obligatoria. Barcelona, Octaedro.
TOMLINSON, A (2008) El aula diversificada: dar respuestas a las necesidades de todos los estudiantes. Barcelona, Octaedro
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.