Orientar versus Informar

Autors/ores

  • Manel Mascarell Morgado Psicopedagog EAP B-12 Santa Coloma de Gramanet
  • Maria del Mar Mollet Jódar Psicopedagoga EAP B-12 Santa Coloma de Gramanet

Resum

Orientar i informar no són la mateixa cosa: la informació forma part de l'orientació i per si sola no és suficient i pot ser, fins i tot, perjudicial si no va acompanyada d'un assessorament. Per realitzar bé el procés d'orientació cal conèixer bé a l'alumne, sobretot si es tracta d'alumnes amb necessitats educatives especials. També cal conèixer els recursos existents a la zona i la finalitat de l'orientació. En els IES s'utilitzen diverses eines per orientar els alumnes, que cal revisar constantment per poder-les adequar a les característiques dels seus alumnes. Hi ha força normativa a l'respecte que contempla i reforça tots aquests aspectes.

Referències

Negro, A. (2006) La oreintación en los centros educativos. Organización y funcionamiento desde la pràctica. Barcelona: Graó.

Tedesco, J.C. (1996): La educación y los nuevos desafíos de formación del ciudadano. Nueva Sociedad: 146, pp.74-89.

http://www.xtec.es/tutoria/orienta/

Descàrregues

Publicades

25.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació