L' estimulació basal al Parvulari d'Educació Especial: Pla de treball anual

Autors/ores

  • Roser Piñol Rubió Psicòloga i Psicopedagoga de l’Escola d’Educació Especial d’ASPACE Barcelona i del CDIAP de Sants-Montjuïc

Resum

L'article que es presenta a continuació pretén exposar com s'elabora un pla de treball anual al parvulari d'una escola d'educació especial. Aquest pla de treball serà realitzat i implementat per la mestra i psicopedagoga de forma coordinada i prenent com a àmbit de referència la teoria de l'Estimulació Basal. L'objectiu principal per al desenvolupament d'aquest pla de treball serà el de facilitar i optimitzar el treball conjunt a l'aula, tenint com a finalitat principal oferir als nostres alumnes una atenció global de la màxima qualitat. Per aconseguir aquests objectius es presentarà tant la teoria de referència com les característiques de el centre educatiu i dels seus alumnes.

Referències

AJURIAGUERRA, J., MARCELLI, D. (1992): Manual de psicopatología del niño. Barcelona: Masson, S.A.

BRAZELTON, T. B., CRAMER, B. G. (1993): La relación más temprana. Barcelona: Ediciones Paidós.

BÜCKER, U. (1994). L’estimulació basal en disminuïts greument afectats. Treball presentat a les II Jornades Catalanes d’Atenció Integral als Disminuïts Psíquics Profunds, Igualada.

COROMINES, J. (1991): Psicopatologia i desenvolupament arcaics. Barcelona: ESPAXS, S.A.

FRÖHLICH, A., HAUPT, U. (1982). Estimulación para el desarrollo de niños muy deficientes (C.L. Pérez Gérez, trad.). Mainz: V. Hase & Köhler.

FRÖHLICH, A. (1987). La estimulación basal, aspectos prácticos (G. Perrin & P. Singy, trad.). Lanigny: Institution de Lavigny.

FRÖHLICH, A. (2000). La stimulation basale. Le concept. Lucerna: Edition SZH-SPC (Secretaria Suïssa de pedagogia especialitzada)

GESELL, A. (1981): El niño de 1 a 4 años. Buenos Aires: Editorial Paidós.

PÉREZ, C.L. (2001): Criterios para la puesta en marcha del concepto de estimulación basal. Document no publicat. Institució Balmes, Sant Boi de Llobregat.

PÉREZ, C.L. (2001): Estimulación visual. Document no publicat. Institució Balmes, Sant Boi de Llobregat.

PIAGET, J. (1954): The construction of reality in the child. Nova York: International Universities Press.

PONCES, J. (1993): Paràlisi Cerebral Infantil: què ens cal saber. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

SALVADOR, F., PELEGRINA, M. (1993): El mètode científic en Psicologia. Barcelona: Enciclopèdia Catalana.

STERN, D.N. (1996): Diari d’un bebè. Barcelona: Columna Edicions, S.L.

Descàrregues

Publicades

01.11.2004

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació