Diagnòstic i intervenció psicopedagògica: una visió des del Model Humanista-Estratègic

Autors/ores

  • Carme Timoneda-Gallart Departament de Pedagogia, Universitat de Girona. Unitat NeuroPsicoPedagogia Hospital Universitari del ICS Dr J Trueta. Fundació Carme Vidal Xifre de NeuroPsicoPedagogia
  • Frederic Pérez Álvarez Departament de Pedagogia, Universitat de Girona. Unitat NeuroPsicoPedagogia Hospital Universitari del ICS Dr J Trueta. Fundació Carme Vidal Xifre de NeuroPsicoPedagogia

Resum

.

Referències

Damasio A. (1994) Descarte’s error: Emotion, reason and the brain. New York: Grosset&Putnam.

Das JP, Kirby JR, Jarman RF. (1979) Simultaneous and successive cognitive processes. New York: Academic Press.

Das JP, Naglieri JA, Kirby JR. (1994) Assessment of cognitive processes. The PASS theory of intelligence. Massachusets: Allyn & Bacon / Simon & Schuster, Inc.

Das JP, Kar R, Parrila RK. (1996) Cognitive planning. The psychological basis of intelligent behavior. London: Sage Publications Ltd; 1996.

Das JP, Garrido MA, González M, Timoneda C, Pérez-Álvarez F. Dislexia y dificultades de lectura. Barcelona: Paidós, 2001.

Goleman D. (1997) El punto ciego. Psicología del autoengaño. Barcelona: Plaza & Janés Editores SA.

LeDoux JE, Sakaguchi A, Reis DJ. Subcortical efferent projections from the medial geniculate nucleus mediate emotional responses conditioned by acoustic stimuli. J Neuroscience 1984; 4: 683-698.

LeDoux JE, Sakaguchi A, Iwata J, Reis DJ. Interruption of projections from the medial geniculate body to an archi-neostriatal field disrupts the classical conditioning of emotional responses to acoustic stimuli in the rat. Neuroscience 1986; 17: 615-627.

LeDoux JE. Emotion. En: Plum F. Ed. Hanbook of Physiology. The Nervous System: Higher Functions of the Brain. Behesda: MD American Physiological Society; 1987. p. 419-460.

LeDoux JE, Romanski LM, Xagoraris AE. Indelibility of subcortical emotional memories. J Cognitive Neuroscience 1989;1:238-243.

LeDoux JE, Farb CF, Ruggiero DA. Topographic organization of neurons in the acoustic thalamus that project to the amygdala. J Neuroscience 1990; 10:1043-1054.

Madanes C. (1985) Finding a humorous alternative. In: Zeig JK. Ed. Ericksonian Psychotherapy. Vol. II: Clinical Applications. New York: Brunner / Mazel, P. 24-43.

Minuchin S. (1974) Families and Family Therapy. Harvard University Press: Cambridge, Mass.

Naglieri JA, Das JP. (1997) Das-Naglieri Cognitive Assessment System. Chicago: Riverside Publishing.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1995) Procesamiento cognitivo y epilepsia. Rev Neurol; 23 (Supl.3): S444

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1996) Trastornos paroxísticos no epilépticos. Crisis psicógenas. Rev Neurol; 24:1153.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C. (1996) Epilepsia y aprendizaje. Rev Neurol ; 24: 1128-9.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C. (1997) Distonía paroxística del sueño. Rev Neurol; 25: 1447.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C, Alabau J, Hernández J, Baus J, García MA. (1999) Neuropsicosomatismos: Un reto diagnóstico. Rev Neurol; 28 (Supl.): 207.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C. (1998) Neuropsicopedagogia. ¿Es como parece?. Barcelona: Editorial Textos Universitarios Sant Jordi.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C, Font X, Mayoral S. (1998) Inteligencia PASS y Síndrome de Williams. Rev. Neurol; 28: (Supl): 201.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1999) Paroxismos no neurológicos y neuropsicosomatismos. Procesamiento cerebral cognitivo y emocional. Rev Neurol; 29 (Supl.): 548.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C. (1999) Cognición, emoción y conducta. Rev Neurol; 29:26-33.

Pérez-Alvarez F, Timoneda C. (1999) Fenotipos conductuales: Explicación cognitiva y emocional. Rev. Neurol; 29:1153-1159.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1999) El PASS y la disfasia, dislexia e hiperquinético. Rev Neurol; 28 (Supl.): 193.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1999) El hiperquinético a la luz del PASS. Rev Neurol; 28: 472-475.

Pérez-Alvarez F, Timoneda Gallart C. (1999) La disfasia y la dislexia a la luz del PASS. Rev Neurol; 28: 688-69.

Pérez-Álvarez F, Timoneda Gallart C. (2000) Disfunción del procesamiento secuencial PASS en la dislexia. Rev Neurol 30:614-619. http://www.revneurol.com/3007/i070614.pdf.

Pérez-Álvarez F, Timoneda C. (2000) NeuroPsicoPedagogía. Cognición, Emoción y Conducta. Girona: Ed. Unidiversitat.

Pérez-Álvarez F, Timoneda Gallart C. (2001) La disfunción cognitiva PASS en el defecto de atención. Rev Neurol 2001; 32:30-7. http://www.revneurol.com/3201/k010030.pdf

Pérez Alvarez F, Timoneda Gallart C. Conductas emocionales como disfunción neurológica. Revista Neurologia 2002; 35: 612-624. http://www.revneurol.com/LinkOut/formMedLine.asp?Refer=2001110&Revista = Revneurol

Rogers C. Rogers, Kohut and Erickson (1987) : A personal perspective on some similarities and differenecs. In: Zeig J. Ed. The evolution of psychotherapy. New York: Brunner / Mazel, pp 179-87.

Rogers C. (1994) El proceso de convertirse en persona. Barcelona, Paidós ,9ªed..

Timoneda Gallart C, Pérez-Alvarez F. (1994) Successive and simultaneous processing in preschool children. Madrid: Book 23rd International Congress of Applied Psychology. pp 156.

Timoneda Gallart C, Pérez-Alvarez F. (1994) Processament de la informació en preescolars. Girona: Llibre X Jornada Cloenda Curs Acadèmic 1993-1994 pp 31.

Timoneda Gallart C, Pérez-Alvarez F. (1995) Procesos cognitivos y epilepsia. En: La Educación: Reto del Tercer milenio. Barcelona: Institució Familiar d’Educació; pp 209.

Timoneda Gallart C, Pérez-Alvarez F. (1995) Procesamiento simultáneo y secuencial en preescolares. Acta Pediatr Esp; 53:503-508.

Timoneda C, Pérez-Alvarez F. (1995) Valoración de la aptitud escolar con el K-ABC: Una nueva perspectiva. Rev Esp Pediatr; 51: 125-30.

Timoneda C, Pérez-Alvarez F. (1995) Capacidad intelectual y el K-ABC. Rev Esp Pediatr; 51: 425-9.

Timoneda Gallart C, Pérez-Alvarez F. (1995) El K-ABC en preescolares de nuestro país. Revista Investigación Educativa; nº 25: 35-44.

Timoneda C, Pérez-Alvarez F. (1996) Las dificultades de lenguaje a la luz del K-ABC. An Esp Pediatr; 45: 471-4.

Timoneda C, Pérez-Alvarez F. (1997) Neuropsicopedagogia. Aprender: ¿Qué y cómo?.2ªed. Girona: Editorial Unidiversitat .

Timoneda C, Pérez-Álvarez F, Casadevall R, Fabregas M. (1999) Un modelo educativo: El modelo Humanista – Estratégico. Revista Investigación Educativa; 17 (nº2).

Watzlawick P.(1978) The language of change. New York: Basic Books.

Watzlawick P. (1982) Erickson’s contribtion to the interactional view of psychotherapy. In: Zeig JK. Ed. Ericksonian Approaches to Hypnosis and Psychotherapy. New York: Brunner / Mazel, . P. 147-154.

Watzlawick P, Beavin JH, Jackson DT. (1983) Teoría de la comunicación humana. 3ª ed. Barcelona: Herder.

Watzlawick P.(1985) Hypnotherapy without trance. In: Zeig JK. Ed. Ericksonian Psychotherapy. Vol. I. Structures. New York: Brunner / Mazel. P. 210-233.

Watzlawick P. (1994) Cambio. Barcelona: Herder.

Watzlawick P. (1995) El arte de amargarse la vida. Barcelona. Herder.

Zeig J. (1985) Experiencing Erickson. An introduction to the man and his work. New York: Brunner/Mazel.

Zeig J. (1987) The evolution of psychotherapy. New York: Brunner / Mazel.

Descàrregues

Publicades

01.11.2003

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació