No és possible innovar sense indagar

Autors/ores

  • M. Àngels Cifre Ruano Representant Titular Institució Educativa Franciscanes
  • Laura Guillamón Colomé Coordinadora Infantil i Primària, Franciscanes Poblenou

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi53.2656

Paraules clau:

Innovació educativa, Espiral d'indagació, Comunitat d'indagació

Resum

La innovació educativa, entesa com a millora en el procés d’ensenyament i aprenentatge, està vinculada a l'anàlisi de qüestions del món docent. La institució educativa Franciscanes promou l'acció del canvi per a la millora educativa deles seves quatre escoles recorrent les fases de l'Espiral d'Indagació partint de la realitat particular de cada centre, la qual cosa permet recórrer itineraris de creixement docent respectant les especificitats i peculiaritats dels diferents contextos educatius. L'experiència viscuda i el camí de futur previst permet afirmar que incloure la indagació en la pràctica docent suposa una estratègia de superació cap a la millora contínua que origina certeses en el mestre per a respondre als reptes educatius de segle XXI.

Referències

Dumont, H., Istance, D.& Benavides, F. (2010). La naturalesa de l’aprenentatge. Utilitzar la recerca per inspirar la pràctica. OECD.

Publicades

24.11.2020

Número

Secció

Pràctica professional