Crònica d’una regidora d’educació en època de pandèmia
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi54.5018Paraules clau:
Pandèmia, Confinament, Acció de govern, Situació epidemiològica, Grup bombolla, Exclusió educativa, Equitat, Treball en xarxa, SinergiesResum
En època de pandèmia tot es multiplica, les necessitats a nivell educatiu destapen altres necessitats que impacten en altres regidories. Pren valor el saber QUÈ es prioritza i COM es porta a terme la priorització feta. El treball en xarxa, el treball per projectes entre regidories, el suport de la comunitat educativa i local i l’opinió tècnica dels treballadors/es de l’Ajuntament, és indispensable per a entomar la magnitud del què significa la gestió del dia a dia en un estat d’Alarma provocat per una pandèmia. Viure cada moment segons els decrets que van sortint i que provenen del Govern de la Generalitat, acompanyar els centres educatius amb l’objectiu que no se sentin tan sols davant les noves responsabilitats, avançar-nos en la organització de propostes fruit del nou context, crear protocols que emparin les noves responsabilitats, donar coherència com a poble a tota l’educació des de zero anys fins als adults i procurar, dins del que es pugui, que la incidència de la covid19 en els nostres centres educatius, sigui mínima. No oblidar que la pandèmia haurà obert una escletxa en determinats grups socials i per tant com a polítics, cal fer coses, però decidir quines coses es porten a terme sense excloure ningú, vetllant per a l’equitat i la reducció de l’exclusió educativa i social d’infants i joves. Tot això dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn amb la voluntat de seguir creant oportunitats, oportunitats per a ser i per a esdevenir com a poble.
Referències
Capdevila, Carles (2015): Entendre el món amb onze pensadors contemporanis. Barcelona: Ara Arcàdia
Garcés, Marina.(2020) Escola d’Aprenents. Barcelona: Galàxia Gutenberg
Romeva, Raül (2020) Ubuntu. Barcelona: Angle
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.