La competència de l'autonomia i la iniciativa personal aplicada a l'acció tutorial

Autors/ores

  • María Melania Gómez Hernández INS Mont Perdut (Terrassa)

Paraules clau:

Tutoria, Competència bàsica, Educació inclusiva, Serveis educatius, Assessorament psicopedagògic

Resum

L’article que desenvolupo a continuació explica la meva experiència com a tutora en un centre d’educació secundària a Terrassa durant tres anys. És un institut catalogat com d'alta complexitat, és a dir, un centre amb unes necessitats específiques per la seva tipologia de l’alumnat que prové de barris deprimits, de famílies en risc d’exclusió social.

Des del primer dia a l’institut el meu principal objectiu era aconseguir una relació horitzontal amb els alumnes, és a dir, ser una acompanyant en el procés de maduració. Com a segon objectiu volia desenvolupar certes tècniques aplicades al treball per projectes i que tenien àmplies possibilitats de ser transformades en eines socials i culturals.

Referències

Moliner, L. (2015). La tutoría entre iguales. Castelló: Universitat Jaume I.

Publicades

01.09.2017

Número

Secció

Pràctica professional