La competència de l'autonomia i la iniciativa personal aplicada a l'acció tutorial
Paraules clau:
Tutoria, Competència bàsica, Educació inclusiva, Serveis educatius, Assessorament psicopedagògicResum
L’article que desenvolupo a continuació explica la meva experiència com a tutora en un centre d’educació secundària a Terrassa durant tres anys. És un institut catalogat com d'alta complexitat, és a dir, un centre amb unes necessitats específiques per la seva tipologia de l’alumnat que prové de barris deprimits, de famílies en risc d’exclusió social.
Des del primer dia a l’institut el meu principal objectiu era aconseguir una relació horitzontal amb els alumnes, és a dir, ser una acompanyant en el procés de maduració. Com a segon objectiu volia desenvolupar certes tècniques aplicades al treball per projectes i que tenien àmplies possibilitats de ser transformades en eines socials i culturals.
Referències
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.