IES Rodanas: la convivència com a camí cap a la inclusió
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi5750474Paraules clau:
Inclusió, Convivència, Igualtat, DiversitatResum
L’article presenta una síntesi de la cultura de centre que creiem que és la base per construir una comunitat educativa orientada a la inclusió. Diem orientada perquè queda molt de camí fins a aconseguir ser inclusius, però creiem que tenim el necessari per recórrer aquest camí: una visió de l'educació centrada en l'ètica de la cura, un projecte educatiu basat en la convivència i la igualtat, una manera de treballar que col·loca la persona al centre (no només l'alumnat), un lideratge horitzontal i democràtic, abordatge creatiu dels problemes, les capacitats dels docents com a eina... Tot això acompanyat amb diferents fórmules organitzatives i metodològiques. Alhora, aquestes qüestions es troben entrellaçades amb altres iniciatives de centre orientades a treballar la convivència que fan que la inclusió i la pertinença al centre sigui molt més gran com són els dies especials, el cinema, el pla d'igualtat, la ràdio o el projecte de party-zip-acció.
Referències
Tous, J. L. (1981). Cataluña: Invitación al Estudio de la Escuela Rural. Cuadernos de Pedagogía, (79), 18-20
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.