Acompanyant joves amb discapacitat en la transició de l’escolarització cap al món laboral

Autors/ores

  • Sergi Tremp Bernat Psicopedagog Centre de Noves Oportunitats Catalunya Central

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi5850482

Paraules clau:

Acompanyament, discapacitat intel·lectual, Centre de Noves Oportunitats, Programes de Formació i Inserció, adaptacions curriculars, atenció a la diversitat

Resum

L’article vol fer referència a l’adaptació de continguts necessària perquè tots els joves tinguin cabuda en el nostre sistema educatiu i disposin de les mateixes oportunitats formatives. En aquest cas ens centrem amb joves amb diversitat funcional que també poden cursar un itinerari al Centre de Noves Oportunitats de la Catalunya Central a través dels Programes de Formació i Inserció adaptats. Presentem el funcionament del servei, seguidament s’explica el perfil de joves que en formen part, així com dels professionals que hi treballen. En la part més extensa de l’article s’aborden totes les adaptacions necessàries a nivell de continguts, metodologia i avaluació per tal de que aquests joves puguin seguir correctament la formació, posant èmfasi en una atenció a la diversitat el màxim de pedagògica possible. També es tenen en compte elements molt importants, o fins i tot m’atreviria a dir que són gran part de l’èxit, com n’és l’acompanyament. La tutorització d’aquests joves, la coordinació amb les seves famílies o l’important vincle entre joves i professionals. Destacar també que amb la idea de donar una visió el màxim de propera i concreta possible s’ha transcrit la veu d’una jove participant i de la seva mare d’un dels PFI’s del curs passat per donar el seu punt de vista de tot el seu procés formatiu.

Publicades

14.05.2023

Número

Secció

MONOGRÀFIC "la vida més enllà de l'escola"