Assessorament per a la millora de la pràctica sobre l'estimulació del llenguatge oral a l'educació infantil. Reflexió i intervenció a partir del treball a l'aula. 1.5
Assessorament psicopedagògic -1.5
Paraules clau:
Assessorament psicopedagògic, Llenguatge oral, DificultatsResum
El llenguatge com a mitjà de comunicació es desenvolupa en els nens en un context social-relacional. L’escola contribueix a aquest desenvolupament significativament.
Aquest article descriu l’ experiència que es va dur a terme en una escola de primària amb tot l’ equip de mestres d’ educació infantil amb l’ objectiu bàsic de reflexionar entorn el desenvolupament del llenguatge en els infants i sobre com millorar i aprofitar les diferents situacions educatives per a facilitar aquest desenvolupament.
El procés d’ assessorament realitzat d’acord al model dels professors J.Onrubia i J.R.Lago va implicar una reflexió conjunta i una millora en la pràctica educativa .
Referències
Lago, J. R., &Onrubia, J. (2011b). Un modelo de asesoramiento para la mejora de las prácticas educativas. Dins E. Martín, & J. Onrubia (Coords.), Orientación educativa y procesos de innovación y mejora de la enseñanza(pp. 11-32). Barcelona. Graó.
Departament d’Ensenyament (2004): L’ús del llenguatge a l’escola: propostes d’intervenció per a l’alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge. Disponible al web: http://ensenyament.gencat.cat/ca/departament/publicacions/monografies/us-llenguatge-escola/
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.