La docència compartida a la universitat: una experiència en la formació de mestres

Autors/ores

  • Ana Core Ribot Centre d'Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG) Mallorca
  • Paloma Llabata Pérez Centre d'Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG) Mallorca

Paraules clau:

Professorat, Treball en xarxa, Ensenyament, Col·laboració

Resum

En el present article es presenta una experiència de docència compartida en el context d’una assignatura del tercer curs dels graus en Educació Infantil i Educació Primària del Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG) de Mallorca, atenent a qüestions com els motius que la sostingueren, els requisits necessaris per al seu desenvolupament, les condicions en que va tenir lloc i els efectes d’un procés d’ensenyament-aprenentatge que en tot moment es desenvolupà de manera cooperativa i complementària.

Referències

Gallego, C. (2002). El apoyo entre profesores como actividad educativa inclusiva. Revista de Educación, 327, 83-106

Huguet, T. (2011). El asesoramiento a la introducción de procesos de docencia compartida. En E. Martín y J. Onrubia (Coords.), Orientación educativa. Procesos de innovación y mejora de la enseñanza (pp. 143-165). Madrid: Graó

Margalef, L. (2000). La formación inicial del profesorado: de las prácticas educativas transmisivas a las prácticas participativas. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 39, 157-168

Publicades

01.03.2017

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació