“Com que sóc tan dolent, ja me’n vaig directament a direcció perquè m’expulsin”

L'escola, una experi`ència de relació terapèutica també per a alumnes caracterials. Una aplicació de a psicologia dinàmica

Autors/ores

  • Pilar Vilagut Macià Professora d'Educació Especial

Paraules clau:

Educació inclusiva, Conducta, Emocions, Aprenentatge

Resum

L’article pretén donar elements de reflexió per comprendre els alumnes i les alumnes caracterials; quin pot ser l’origen del seu malestar, com intervenir en la seva educació per afavorir un desenvolupament adequat, i ric en coneixements i emocions.

Referències

BION, W. R. (1966). Aprendiendo de la Experiencia, Paidós, Bs. As.

BION, W. R. (1997). Experiencias en Grupos, Editorial Paidós, Bs. As., 2ª reimpresión.

COROMINAS, J (1985). Defenses autístiques en nens psicòtics: Estudis, aplicacions en psicoteràpia i psicopedagogia. Revista Catalana de Psicoanálisis nº 20.

MELTZER, D (1973) Interpretación rutinaria e interpretación inspirada. Boletín Científico de la Asociación Psicoanalítica Británica.

MESSEGUER, R. (2008) Conferencias sobre Psicoterapia Psicoanalítica Grupal. Aportaciones teóricocíinicas.

Instituto Francés, Barcelona 2008. Dentro del marco de conferencias de la Sociedad de Historia del Psicoanálisis.

ORTIZ, M. (2007) Pautes d’intervenció educo-terapèutiques a l’IES. Àmbits de Psicopedagogia nº20.

TABBIA, C. Los sistemas de valores de la realidad psíquica. Leído en la VII Jornada del Centre Alberto Campo: “Cambio de valores”, Barcelona, 6-XI-2004. Publicado en Intercambios. Papeles de psicoanálisis, Nº 14, junio 2005, Barcelona, 51-61.

TUSTIN, F. (1992). El cascarón protector en niños i adultos. Amorrotu Editores.

VILAGUT, P (2008) Les necessitats bàsiques dels infants autistes. Àmbits de Psicopedagogia Nº 22

Publicades

01.11.2016

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació