El pati, espai de joc i d'oportunitats
Paraules clau:
Relació, Conducta, Organització, Educació inclusivaResum
El pati és en si mateix un espai educatiu de joc i d’aprenentatge, però per a què realment ho sigui cal una intervenció dels docents amb uns objectius assumibles i unes actuacions clares i directes. Tanmateix és imprescindible la participació responsable de l’alumnat. Davant la impossibilitat de canviar la morfologia de l'espai, hem buscat altres possibilitats educatives a través dels materials. D’aquesta manera hem aconseguit canviar dinàmiques i oferir noves oportunitats tant de joc com de relacions.
En l’article es descriuen les actuacions desenvolupades en un centre educatiu amb l’objectiu que el pati esdevingui un lloc de bona convivència i d’oportunitats educatives per a tot l’alumnat.
Referències
Marín, I. (2012) Els patis de les escoles: espais d'oportunitats educatives. GUIX Elements d'Acció Educativa, nº 389 p.33-35, Novembre.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.