El pati, espai de joc i d'oportunitats

Autors/ores

  • Rosa Beneyto Escola Víctor Català (Barcelona)
  • Ana Mª Blasco Escola Víctor Català (Barcelona)
  • Pilar Gutiérrez Escola Víctor Català (Barcelona)
  • Lígia López Alonso Escola Víctor Català (Barcelona)

Paraules clau:

Relació, Conducta, Organització, Educació inclusiva

Resum

El pati és en si mateix un espai educatiu de joc i d’aprenentatge, però per a què realment ho sigui cal una intervenció dels docents amb uns objectius assumibles i unes actuacions clares i directes. Tanmateix és imprescindible la participació responsable de l’alumnat. Davant la impossibilitat de canviar la morfologia de l'espai, hem buscat altres possibilitats educatives a través dels materials. D’aquesta manera hem aconseguit canviar dinàmiques i oferir noves oportunitats tant de joc com de relacions.

En l’article es descriuen les actuacions desenvolupades en un centre educatiu amb l’objectiu que el pati esdevingui un lloc de bona convivència i d’oportunitats educatives per a tot l’alumnat.

Referències

Marín, I. (2012) Els patis de les escoles: espais d'oportunitats educatives. GUIX Elements d'Acció Educativa, nº 389 p.33-35, Novembre.

Publicades

01.11.2016

Número

Secció

Pràctica professional