Entre adolescents i adults a l'escola: puntuacions d'època
Paraules clau:
Adolescència, Assessorament psicopedagògic, Interacció, Serveis EducatiusResum
El text Entre adolescents i adults a l'escola: puntuacions d'època és – segons els autors – “un llibreexperiència que aspira a transformar-se en experiència també per als seus lectors”. El repte d'elucidar (pensar el que es fa, saber el que es pensa) es troba sostingut en més de 25 anys de treball col·lectiu en institucions d'ensenyament mitjà, proposant la creació d'una mirada crítica i nova sobre la quotidianitat de la vida institucional educativa. Els temes abordats en els capítols – trobades, desacords, identitat, trajectòries transicionals, transmissió, pràctiques institucionals, equips d'orientació i llaç pedagògic – es troben enfilats pel camp de la problemàtica de la subjectivitat. En definitiva, aquest llibre aconsegueix l'estatus de dispositiu – en dir de Guilles Deleuze – això és, una màquina per fer veure i fer parlar a aquest ENTRE – definitivament *multidimensional i complex – amb el qual comença el títol del llibre. De la mateixa manera que els autors s'aventuren sense prejudicis a l'emergència d'interrogants, malestars i esperances, el recorregut per les seves pàgines convida als lectors a la creativa engegada de noves maneres d'habitar la institució educativa.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.