On són les matemàtiques en el currículum català de l’educació infantil?

Autors/ores

  • Àngel Alsina Catedràtic de Didàctica de la Matemàtica Facultat d'Educació i Psicologia. Universitat de Girona

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504983

Paraules clau:

educació matemàtica infantil, sentits matemàtics, sabers matemàtics, currículum

Resum

S’analitza la presència de les matemàtiques en el currículum català vigent de l’educació infantil (Decret 21/2023, de 7 de febrer, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació infantil): en primer lloc, s’exposen els sabers dels sentits algebraic, numèric, espacial, de la mesura i estocàstic que figuren en el currículum i, seguidament, es contrasten amb les aportacions contemporànies de la investigació en educació matemàtica infantil.

Referències

Acosta, Y., Pincheira, N. i Alsina, Á. (2022). El pensamiento algebraico en educación infantil: estrategias didácticas para promover las habilidades para hacer patrones. Edma0-6: Educación Matemática en la Infancia, 11(2), 1-37. https://doi.org/10.24197/edmain.2.2022.1-37

Alsina, Á. (2022). Itinerarios didácticos para la enseñanza de las matemáticas (3-6 años). Graó.

Alsina, Á. (2022b). Los contenidos matemáticos en el currículo de Educación Infantil: contrastando la legislación educativa española con la investigación en educación matemática infantil. Épsilon, 111, 67-89.

Pincheira, N., Acosta, Y. i Alsina, Á. (2022). Incorporación del álgebra temprana en Educación Infantil: un análisis desde los libros de texto. PNA, 17(1), 1-24. https://doi.org/10.30827/pna.v17i1.24522

Publicades

24.05.2025

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació