On són les matemàtiques en el currículum català de l’educació infantil?
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi.62.504983Paraules clau:
educació matemàtica infantil, sentits matemàtics, sabers matemàtics, currículumResum
S’analitza la presència de les matemàtiques en el currículum català vigent de l’educació infantil (Decret 21/2023, de 7 de febrer, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació infantil): en primer lloc, s’exposen els sabers dels sentits algebraic, numèric, espacial, de la mesura i estocàstic que figuren en el currículum i, seguidament, es contrasten amb les aportacions contemporànies de la investigació en educació matemàtica infantil.
Referències
Acosta, Y., Pincheira, N. i Alsina, Á. (2022). El pensamiento algebraico en educación infantil: estrategias didácticas para promover las habilidades para hacer patrones. Edma0-6: Educación Matemática en la Infancia, 11(2), 1-37. https://doi.org/10.24197/edmain.2.2022.1-37
Alsina, Á. (2022). Itinerarios didácticos para la enseñanza de las matemáticas (3-6 años). Graó.
Alsina, Á. (2022b). Los contenidos matemáticos en el currículo de Educación Infantil: contrastando la legislación educativa española con la investigación en educación matemática infantil. Épsilon, 111, 67-89.
Pincheira, N., Acosta, Y. i Alsina, Á. (2022). Incorporación del álgebra temprana en Educación Infantil: un análisis desde los libros de texto. PNA, 17(1), 1-24. https://doi.org/10.30827/pna.v17i1.24522

Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 AMBITSAAF; Àngel Alsina

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.