Creant documents per gestionar alumnes amb problemes de regulació de la conducta

  • Anna Maria Fusté Planas
  • Emilia García Leiva
  • Cristina González Jiménez
  • Cristina Izquierdo Gómez
  • Montserrat Mas arnau
  • Josepa Pubill Arnau
  • Joana Saez Ferré
  • Josepa Soriano Llorca
  • Javier Tarragó Prades
  • Valeria Laporte Breysee CSMIJ Parc Taulí
  • Gemma Pérez Clemente SEETDIC del Vallès Occidental

Resum

Amb aquest article pretenem cobrir dos objectius. D'una banda mostrar com a partir de la feina creatiu, en el marc d'un grup de treball organitzat pel Pla de Formació de Zona, es genera reflexió i es creen eines de treball per als alumnes (en el nostre cas amb problemes de conducta). D'altra banda facilitar als diferents professionals el treball amb l'alumnat amb trastorn de conducta a secundària. Hem elaborat tres documents que, a manera de protocols, pretenen donar resposta a com crear vincle amb l'alumnat, com intervenir en moments de crisi i com gestionar els conflictes a l'aula ordinària.

Referències

Alegret, J.; Sellarés, R i Castanys, E ( 2010) Alumnado en situación de estrés emocional. Colección Escuela Inclusiva Ed Graó, Barcelona.

AMERICAN PSYCHIATRIC ASSOCIATION (2000) Diagnostic and statistical manual of mental disorders, Fourth edition, Text Revision. American psychiatric Press, Washington DC. Edición traducida al castellano (2002) DSM IV-TR: Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. Madrid: Masson.

Barkley, R. (2002) Niños hiperactivos: cómo comprender y atender sus necesidades especiales. Barcelona: Paidós.

Barkley, R. (2010)“El TDAH como trastorno de las funciones ejecutivas. Aplicaciones para su manejo en el aula ” Conferencias TDAH en Cantabria,
“El mundo del TDAH”. Asociación ACANPADAH (www.acanpadah.org).

Bolwby, J. (1985) La separación afectiva. Ed Paidós. Barcelona.

Geddes, H (2010) El apego en el aula. Ed Graó, Barcelona.

Geddes, H ( 2008) Jornades PRESME Noves mirades en salut mental i aprenentatge.

González, O. ( 2008) Cap a un currículum intercultural a Primària. La investigació-acció com a metodologia i la cançó com a desencadenant del canvi. UB

Labrador, F.J. (2008) Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Plaza Edición.

NICE Guideline, National Institute for Clinical Excellence (NHS). (2005/003) Guidance on the short- term management of disturbed/violent behaviour in psychiatric inpatient settings and emergency departments. www.nice.org.uk.

Stainback, Susan. «L’educació inclusiva: definició, context i motius». Suports: Revista Catalana d’Educació Inclusiva, vol. 5, núm. 1 (2001), p. 18-5.
Publicades
2019-11-15
Secció
Psicopedagogia i Orientació