From excellence to excellence, an inclusive view of educational success *
Abstract
Excellence promotion is a pillar of the quality of education at any centre. In our school, several organizational strategies (curriculum diversification, tutoring,…) have been undertaken in order to work on excellence as a goal for every student, in an inclusive approach. This means developing didactic strategies and activities to improve diagnosis and detection, diversity attention and strenghtening “learning to learn” competences.
* [The original of this article was published in Catalan in the magazine Àmbits de Psicopedagogia núm 32, spring 2011]
References
GARDNER, H. (1983). Inteligencias múltiples. Paidós.
AUSUBEL, DP; NOVAK JD; HANESIAN, H. (1983) Psicología Educativa: Un punto de vista cognitivo, Editorial Trillas: México.
CALVET, M. (2003) Elaborar informes de treball experimental: donar a conèixer l' acció i el pensament. pp. 169-188. En: SANMARTÍ, N.; Aprendre ciències tot aprenent a escriure ciència. Ediciones 62, Barcelona.
COLL, C.; PALACIOS, J.; MARCHESI, A. compil. (1992) Desarrollo psicológico y educación, II. Psicología de la Educación. Editorial Alianza Psicología. Madrid.
CARNÉ, M.; COMA, R. (2009) Diversitat y excel·lència. A Currículum i Organització. Direcció general de l'Educació Básica i Batxillerat. Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya
CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010): Cap a organitzacions també competencials. Ámbits de Psicopedagogia. num. 30. pp: 4-9.
CARNÉ, M.; COMA, R.; PRATDESABA, N. (2010) Els plans individualitzats: dels documents a la reflexió. Canviar de perspectiva. Ámbits de Psicopedagogia. num. 30. pp: 10-14
PRATDESABA, N. (2010). IES Marta Mata: Organització del treball per competències. Revista Catalana de Pedagogía. Monográfico sobre competencias básicas.
DOMÈNECH, J.; GUILLAUMES, M.; LOBO, J. (2011): Exprimiendo el dosier. Camform, una herramienta para la gestión de los aprendizajes en el aula (2011). Aula de Innovación Educativa. num. 201. pp 63-66.
ARGENT, T. (Coord.). (2011) Projecte educatiu "Millorem". Causes del fracàs escolar i propostes de millora. Vallès Oriental.

Downloads
Published
Issue
Section
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.