Intervencions per apropar família i escola quan la relació és difícil
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi5750468Paraules clau:
Relació escola-família, Registre emocional, Intervenció de canvi, Mediació, Treball en xarxaResum
Aquest article, que està escrit fruit d’una conversa, intenta explicar, des de l’experiència professional dels dos autors, com s’han plantejat la relació entre els docents i les famílies quan han sorgit situacions de preocupació en el procés educatiu dels seus alumnes/fills. En el seu anàlisi de la situació creada, els autors miren de trobar una lectura del que ha passat que els permeti una intervenció de canvi. Entenen que la definició de la relació entre docents i família pot afectar amb més o menys intensitat el comportament de l’alumne/fill. Intenten posar les bases d’un model d’intervenció que han descrit com a “Intervenció Conjuntiva”. Es tracta d’una mediació quan hi ha excés de conflicte o distància entre escola i família. Amb aquesta idea es posa especial èmfasi en la necessitat d’un bon Treball de la Xarxa Professional que actua al voltant de l’atenció dels infants i joves.
Referències
Alegret, J., (2002) Cuando los que vienen lo hacen para que otros cejen, Revista Mosaico.
Alegret, J., (2010) Caminos terapéuticos para un adolescente reticente: la intervención conjuntiva. Revista Sistemas Familiares Y Otros Sistemas Humanos. Vol. 26 Núm. 1
Alegret, J., Domingo, A., (2003) Els lligams entre escola i família, Àmbits de psicopedagogia: revista catalana de psicopedagogia i educació, Nº 8, pàgs. 8-12
Cirillo, S. (1994) El cambio en los contextos no terapéuticos. Barcelona: Paidós.
Gener, M. (1.998) El asesor psicopedagógico: un profesional entre contextos. Revista Mosaico.
Hayley, J. (1976) Terapia para resolver problemas. Buenos Aires: Amorrortu.
Neuburger, R. (2003) L’autre démande: psychanalyse et thérapie familial. Paris: Payot
Selvini, M. y otros. (1987). El mago sin magia. Barcelona: Paidós.
Trepper, T.S., Barret, M.J. (1989) Systemic treatment of incest: a therapeutic handbook. New York: Brunner-March
Vilana, R., Gener, M. (2000) El treball amb famílies, a AAVV L’assessorament psicopedagògic a Catalunya. Trajectòria dels equips d’assessorament psicopedagògic. Barcelona: Graó.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.