La Xarxa d'Orientació del Prat: un espai estructurat de treball col·laboratiu de ciutat per a la transició escola-treball
Resum
La Xarxa d'Orientació del Prat és una experiència de treball col·laboratiu, en xarxa entre les dues administracions –el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament-, els centres educatius, entitats i serveis de la ciutat. Aquests treballen
conjuntament per a la millora de l'orientació acadèmica i professional i la transició dels joves cap a processos formatius profesionalizadors i el món del treball. En aquest article es descriu el procés que s'ha seguit en aquesta experiència, com s'articula el treball en xarxa i també algunes consideracions per al seu desenvolupament.
Referències
TERRICABRAS, J.M (1998): “L’atenció a l’alumnat en situacions socials o culturals amb risc d’exclusió”. Consell Escolar de Catalunya, La diversitat a l’escola (pp. 73-84).Tortosa, Generalitat de Catalunya.
RODRIGUEZ MORENO, M.L. (2003): Cómo orientar hacia la construcción del proyectoprofesional. Bilbao. Desclée de Brouwer.
SUBIRATS,J. i ALBAIGÉS,B. (Coord.) (2006): Educació i comunitat. Reflexions a l’entorn del treball integrat dels agents educatius. Barcelona. Col. Finestra Oberta/48. Fundació Jaume Bofill.
GALLEGO,S. i RIART,J. (Coord.) (2006): La tutoria i la orientación en el siglo XXI: nuevaspropuestas. Barcelona. Octaedro
MARTINEZ, M. (2009): l’Orientació a les xarxes locals de transició escola-treball. Diputació de Barcelona. Document d’ús intern.
Institut de Govern i Polítiques Públiques i Grup de Recerca de Transició Escola – Treball (2009): Anàlisi de pràctiques significatives a la província de Barcelona. Diputació de Barcelona.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.