La Noa i el buit de les paraules

Autors/ores

  • Rosa Mª Belana Vallcaneras Psicopedagoga Hospital de Dia d’Adolescents de Granollers
  • Núria Erra Mas Psicòloga Clínica Hospital de Dia d’Adolescents de Granollers

Paraules clau:

Dificultats d'aprenentatge, Relació, Llenguatge, Avaluació

Resum

Aquest article pretén incidir en la importància d’anàlisis més rigorosos dels trastorns d’aprenentatge i, en concret, dels trastorns del llenguatge, per la seva lògica repercussió, no només en l’àmbit escolar, sinó també a nivell d’interaccions amb els altres. Molts alumnes presenten un retard en l’aprenentatge que comporta que l’Institut els faci un Pla Individualitzat. Sovint aquests mateixos alumnes presenten conductes desafiants amb els professors i absentisme intermitent. Són alumnes amb un un perfil clínic de TDAH o altres clíniques. Tanmateix, voldríem, a través de l’exemplificació d’un cas, reivindicar la importància de la necessitat de fer observacions més acurades d’ aquests alumnes a nivell de la relació amb l’aprenentatge i, alhora, reivindicar la importància dels departaments de psicopedagogia dins dels Instituts. Finalment, valoraríem molt positivament que el paràmetre d’observació “relació amb l’aprenentatge”, que estaria dins de l’àmbit de la relació amb l’altre, es considerés d’importància rellevant a l’hora de treballar amb alumnes i/o pacients , sobretot si aquests s’han de tornar a reincorporar a les aules després de períodes d’hospitalització.

Publicades

01.04.2015

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació