La Noa i el buit de les paraules
Paraules clau:
Dificultats d'aprenentatge, Relació, Llenguatge, AvaluacióResum
Aquest article pretén incidir en la importància d’anàlisis més rigorosos dels trastorns d’aprenentatge i, en concret, dels trastorns del llenguatge, per la seva lògica repercussió, no només en l’àmbit escolar, sinó també a nivell d’interaccions amb els altres. Molts alumnes presenten un retard en l’aprenentatge que comporta que l’Institut els faci un Pla Individualitzat. Sovint aquests mateixos alumnes presenten conductes desafiants amb els professors i absentisme intermitent. Són alumnes amb un un perfil clínic de TDAH o altres clíniques. Tanmateix, voldríem, a través de l’exemplificació d’un cas, reivindicar la importància de la necessitat de fer observacions més acurades d’ aquests alumnes a nivell de la relació amb l’aprenentatge i, alhora, reivindicar la importància dels departaments de psicopedagogia dins dels Instituts. Finalment, valoraríem molt positivament que el paràmetre d’observació “relació amb l’aprenentatge”, que estaria dins de l’àmbit de la relació amb l’altre, es considerés d’importància rellevant a l’hora de treballar amb alumnes i/o pacients , sobretot si aquests s’han de tornar a reincorporar a les aules després de períodes d’hospitalització.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.