10 anys d’Aules d’Hospital de Dia d’Adolescents; construint l’optimisme pedagògic dins de la salut mental

Autors/ores

  • Isabel Arenas Ponsa Docent de l’Aula d’Hospital de Dia d’Adolescents de Mataró del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a Hospital de Mataró
  • Marina Batlle Ballana Coordinadora de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials MVO (Maresme Vallès Oriental) del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
  • Rosa Maria Belana Vallcaneras Docent de l’Aula d’Hospital de Dia d’Adolescents de Granollers del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a Hospital Sant Joan de Déu
  • Sofia Picado Yañez Docent de l’Aula d’Hospital de Dia d’Adolescents de Mollet del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a Hospital Sant Joan de Déu

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi51.1427

Paraules clau:

Aprenentatge, Vinculació, Inclusió, Xarxa, Comunitat

Resum

Aquest article pretén descriure les reflexions pedagògiques de les docents dels Hospitals de Dia (HDA) de la zona de Maresme Vallès Oriental aprofitant la conjuntura dels 10 anys des que es va obrir l’HDA de Granollers. S’intenta fer palès aquells elements més constructius i afavoridors de la revinculació dels nostres alumnes amb els seus centres escolars, remarcant la importància de la mirada i l’optimisme pedagògic en l’abordatge educatiu.

Referències

Alsina, G; Gard, S. (2014). La intervenció positiva. Ensenyar habilitats a infants i adolescents amb dificultats de regulació del comportament i les emocions. Butlletí d’Infància, 79, juny.

Geddes,H. (2010). El apego en el aula. Relación entre las primeras experiencias infantiles, el bienestar emocional y el rendimiento escolar. Barcelona, Graó.

Publicades

07.11.2019

Número

Secció

Pràctica professional