Una experiència d'assessorament a la universitat des de la psicopedagogia
Resum
En aquest article presentem una experiència d'assessorament a la Universitat, realitzada per membres dels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), durant el procés d'implantació dels nous estudis universitaris en el marc del Pla de Bolonya.
Els EAP 's ja havíem participat activament en altres moments de canvi en l'Ensenyament (LOGSE). L'anomenat Pla de Bolonya suposava per a nosaltres participar en una experiència única d'intervenció psicopedagògica a la Universitat i ens donava l'oportunitat de conèixer i disposar d'una perspectiva interessant de "tot" el sistema educatiu, des dels Jardins d'Infància fins a la Universitat. Aquesta intervenció a la UdG es plantejava com un procés d'acompanyament al professorat de les nou Facultats de la Universitat de Girona a partir de les següents idees: la guia en els processos de planificació de la docència, la necessitat d'anar cap a metodologies docents centrades en l'aprenentatge de l'estudiant, l'acompanyament en els canvis de rol del professorat i dels estudiants, i la incentivació de les iniciatives de millora contínua de la qualitat docent.
Referències
Briones, G. (2001). Investigación y docencia: hacia una educación superior de calidad.
De Miguel, J.; Caïs, J.; Vaquera, E. (2001). Excelencia. Calidad de las Universidades españolas. Madrid: CIS.
Monereo, C.; Pozo, J.L. (2003). La universidad ante la nueva cultura educativa. Enseñar y aprender para la autonomia. Madrid: ICE-UAB / Síntesis.
UOC (2010). Intervenció psicoeducativa en els contextos familiars i escolars. Barcelona: FUOC.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.