El treball de sector a l'EAP: "Fer Xarxa" en sectors amb condicions de risc
Resum
Per què considerem rellevant plantejar el treball de sector en relació a la feina del psicopedagog a l'escola? Des de la perspectiva ecològica, partim de la base que hi ha una relació entre el nen i els seus pares que no pot ser compresa sense tenir en compte com l'afecten les condicions de l'entorn social i escolar.
Si hi ha un lloc en el qual el treball en xarxa esdevé veritablement important, és en aquells sectors en què trobem condicions de risc. A tall d'exemple, presentem dues experiències de treball de sector, fruit de necessitats diverses.
Pel que fa a el paper de l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic (EAP), podem extreure algunes conclusions que ens ajudin a teixir propostes de treball en sectors on és indispensable la creació d'una xarxa. En aquest sentit se'ns plantegen algunes qüestions: quins han de ser els nostres objectius quan treballem en xarxa ?, de quina manera ens vam constituir en xarxa ?, com actuem des d'un punt de vista metodològic ?, com gestionem els recursos ?, quins són els aspectes que dificulten el treball en xarxa?
Creiem que el treball en xarxa, i especialment en sectors on hi ha condicions de risc, possibilita que la feina dels professionals pugui produir canvis positius en els microsistemes, i potser també en els macrosistemes, a mig i llarg termini.
Referències
BRUNER, J.S. (1988): Desarrollo cognitivo y educación. Madrid. Morata
CYRULNIK, B.(2002): Los patitos feos. Barcelona. Gedisa
GABARDINO, J & ECKENRODE, J. (1999): Por qué las familias abusan de sus hijos. Barcelona. Granica
PRIMER CONGRÉS DE SALUT MENTAL DEL NEN I L’ADOLESCENT, A la recerca d’una òptima col.laboració entre les xarxes i els serveis sanitaris, d’educació, de benestar social, de justícia i de treball que intervenen en la salut mental de l nen i l’adolescent i la seva família. (2002): Barcelona
SANTOS GUERRA, Miguel Angel (1994): “El estado de la cuestión” Cuadernos de pedagogia, 224 Barcelona, Fontalba
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.