L' Aprenentatge Servei: recurs i finalitat
Una eina valuosa per generar projectes a l’institut
Resum
L'aprenentatge servei és una metodologia pedagògica molt útil per dur a terme projectes en els centres educatius. És una metodologia en la qual s'aprèn per servir a la comunitat i alhora aquest servei es converteix en origen de noves competències i valors. Aquest article pretén fer una breu descripció de la metodologia i explicar dos projectes pràctics en un context educatiu concret.
Referències
MARTÍN, X. i RUBIO, L. (coord) (2010): Prácticas de ciudadanía. Diez experiencias de aprendizaje servicio. Barcelona, Ministerio de Educación Ciencia y Octaedro
MINZI, V. (1999): Vamos que venimos. Guía para la organización de grupos juveniles de trabajo comunitario. Buenos Aires, Ediciones La Crujía
PUIG, J. M.; BATLLE, R.; BOSCH, C. i PALOS, J. (2006): Aprenentatge servei. Educar per a la ciutadania. Barcelona. Octaedro i Fundació Jaume Bofill.
PUIG, J.M. (coord.) (2009): Aprendizaje servicio (ApS). Educación y compromiso cívico. Barcelona. Graó
PUIG, J.M. (2010): Com fer ApS en les entitats?. Barcelona. Fundació Jaume Bofill
PUIG, J.M. (2010): Com fer ApS en els centres educatius?. Barcelona. Fundació Jaume Bofill
AAVV.: "Aprenentatge servei" a Guix, Elements d'acció Educativa, jul/ago 2011, 376-377, p. 14-68.
AAVV.: "Aprendizaje servicio" a Aula de Innovación Educativa, jul/ago 2011, 203-204, p. 10-65.
AAVV.: "Experiències d'aprenentatge servei" a Perspectiva Escolar, maig 2007, 315, p. 4-60.
AAVV: Monogràfic "Aprendizaje y servicio" a Cuadernos de Pedagogía, maig de 2006, 357, p. 56-87.
AAVV.: "Aprenentatge servei" a Estris, Fundació Pere Tarrés, nov/des 2008, 164, p. 6-15.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.