Estratègia i gestió policial als centres educatius
Resum
L'objectiu d'aquest article és explicar com treballa la Policia de la Generalitat Mossos d'Esquadra (PG-ME), i concretament la comissaria de Nou Barris a Barcelona, per aconseguir el benestar social que implica una convivència en els centres educatius pacífica i real . Es pretén posar de manifest el treball transversal amb l'administració educativa, els docents, les associacions de pares i mares, dels alumnes i la ciutadania en general, per fer front a les problemàtiques que sorgeixen al voltant de les escoles mitjançant uns serveis policials de qualitat.
El creixent fenomen de la seguretat a l'espai públic ha generat que la PG-ME, ideés estratègies transversals per millorar l'ús i seguretat d'aquest espai. Així, es presenta la importància de la prevenció com a element clau en la seva gestió i la necessitat de planificar concretament tota mena d'activitats en xarxa en cada àmbit territorial, tenint en compte la diversitat i ideosincracia de l'entorn.
Així doncs, ens interessa explicar el vincle existent entre les característiques d'un espai i els fenòmens d'inseguretat, i la necessitat de, un cop diagnosticada la situació conjuntament amb els actors locals, planificar de manera transversal i multidisciplinàriament, les estratègies que procurin una millora de l'entorn quotidià i en conseqüència, i com a efecte directe, la millora de la seguretat, i la seva percepció per part de la ciutadania que conviu i interactua en aquest espai.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.