Reflexions psicopedagògiques i propostes didàctiques al voltant de la finitud

Autors/ores

  • Anna Nolla Casals Mestra, pedagoga i logopeda. Logopeda del CREDAV Jordi Perelló, Vallès Occidental

Resum

En l'article es presenten arguments per apropar-se a la pedagogia de la mort, oferint eines de reflexió que puguin ajudar a docents, nens i adolescents a comprendre millor el sentit de la vida. Utilitzant determinats recursos es poden plantejar interessants qüestions relacionades amb la finitud.

Referències

DE LA HERRÁN, Agustín. y CORTINA, Mar. La muerte y su didàctica. Madrid: Editorial Universitas, S.A., 2006

GEA, Alfons. Acompanyant en la pèrdua. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2006

HUISMAN-PERRIN, E. La mort explicada a la meva filla. Barcelona: Empúries, 2003

KROEN, W. Cómo ayudar a los niños a afrontar la pérdida de un ser querido. Un manual para adultos. Barcelona: Oniro, 2002

MÈLICH, Joan Carles. Filosofia de la finitud. Barcelona: Herder, 2002

POCH, Concepció. De la vida i de la mort. Barcelona: Claret, 2006

POCH, Concepció. La mort. Barcelona: UOC, 2008

POCH, Concepció. - HERRERO, Olga. La muerte y el duelo en el contexto educativo. Barcelona: Paidós, 2003

Descàrregues

Publicades

20.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació