Un nou currículum basat en competències tenint en compte totes les intel·ligències

Autors/ores

  • Núria Alart Professora de secundària i formador del Departament d’Educació
  • Joan Ruaix Professor de secundària i formador del Departament d’Educació

Resum

El coneixement no arriba amb la memorització de fets o conceptes aïllats, sinó amb la capacitat de raonar i de treure conclusions coherents. L'aprenentatge ha de ser significatiu; és a dir, estar relacionat amb el context físic i social en què estan immersos els nostres alumnes. Per això, els descobriments científics i tecnològics més actuals i els esdeveniments artístics, musicals, literaris i esportius més rellevants de la nostra societat s'han d'incorporar a les activitats educatives. Un ensenyament en competències es basa en l'aplicació del coneixement i no solament en la seva transmissió (escola tradicional). Per això, els professors no han d'ensenyar només conceptes (saber), sinó que també cal ensenyar habilitats (saber fer) i actituds (saber estar i conviure) i han de conèixer bé els seus alumnes per a desenvolupar-hi totes les seves intel·ligències.

Referències

ALART, N. (2004) L’evolució d’un hort al llarg d’un any al Baix Llobregat. Col·lecció Pau Vila.(UB)

ALART, N. (2008) Aprenent amb totes les intel·ligències. WebQuest-Internet a l’Aula d’Acollida: una experiència d’èxit. Centre d’Estudis Jordi Pujol. Edu21

ALART, N i RUAIX, J. (2008): Recursos TIC per a la tutoria en l’educació secundària: una visió pràctica a partir de la multiplicitat d’intel·ligències dels alumnes. Barcelona. UOC

ALART, N: pàgina personal. www.xtec.cat/~nalart

ALART, N: presentacions: http://www.slideshare.net/nalart

ALART, N: vídeos: http://www.youtube.com/nuriaalart

ARMOSTRONG,T. (2006): Inteligencias múltiples en el aula. Barcelona. Paidós Educador.

PUJOLÀS, P. (2008) El aprendizaje cooperatiu. Barcelona. Graó

SANMARTÍ, N (2008) Evaluar para aprendre. Barcelona. Graó

ZABALA, A i ARNAU, L. (2007) Cómo aprender y enseñar competències. Barcelona. Graó.

Descàrregues

Publicades

25.02.2020

Número

Secció

Psicopedagogia i Orientació