La funció social de l’escola: inclusió i equitat en el desenvolupament educatiu a l’Escola Vedruna Àngels
DOI:
https://doi.org/10.32093/ambits.vi60504967Paraules clau:
inclusió educativa, equitat, funció social de l’escola, metodologies inclusives, diversitat cultural, innovació pedagògica, atenció a la diversitatResum
L'Escola Vedruna Àngels, situada al cor del Raval de Barcelona, representa un microcosmos de diversitat cultural, on la realitat de la multiculturalitat i l'índex de pobresa familiar s'entrellacen amb l'èxit acadèmic dels alumnes. Aquest article explora de quina manera la institució aborda les desigualtats socioeconòmiques a través de pràctiques pedagògiques que fomenten la inclusió i l'equitat. En analitzar les metodologies educatives de cada etapa (infantil, primària i secundària), es posen de manifest les estratègies implementades per garantir que cada alumne pugui desenvolupar les seves habilitats independentment del seu context socioeconòmic. El text també aborda els reptes i les solucions pedagògiques per assegurar que el significat democràtic i moral de l’èxit educatiu sigui una realitat per a tot l’alumnat de l’escola.
Descàrregues
Publicades
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2024 Maria Gajas i Roig
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Els autors/ores conserven els drets d'autor i concedeixen a la revista el dret de primera publicació de l'obra, registrada sota una llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial-Sense Obra Derivada. Aquesta llicència permet la descàrrega de les obres, i que es puguin compartir amb altres sempre que se’n reconegui l'autoria, però no permet que siguin modificades de cap manera, ni ser utilitzades amb finalitat comercial.