La funció social de l’escola: inclusió i equitat en el desenvolupament educatiu a l’Escola Vedruna Àngels

Autors/ores

  • Maria Gajas i Roig Cap d’estudis i professora d’ESO Escola Vedruna Àngels

DOI:

https://doi.org/10.32093/ambits.vi60504967

Paraules clau:

inclusió educativa, equitat, funció social de l’escola, metodologies inclusives, diversitat cultural, innovació pedagògica, atenció a la diversitat

Resum

L'Escola Vedruna Àngels, situada al cor del Raval de Barcelona, representa un microcosmos de diversitat cultural, on la realitat de la multiculturalitat i l'índex de pobresa familiar s'entrellacen amb l'èxit acadèmic dels alumnes. Aquest article explora de quina manera la institució aborda les desigualtats socioeconòmiques a través de pràctiques pedagògiques que fomenten la inclusió i l'equitat. En analitzar les metodologies educatives de cada etapa (infantil, primària i secundària), es posen de manifest les estratègies implementades per garantir que cada alumne pugui desenvolupar les seves habilitats independentment del seu context socioeconòmic. El text també aborda els reptes i les solucions pedagògiques per assegurar que el significat democràtic i moral de l’èxit educatiu sigui una realitat per a tot l’alumnat de l’escola.

Publicades

19.11.2024

Número

Secció

Monogràfic "Funció social de l'escola. Equitat i inclusió"