Psycho-pedagogical advice in the field of learning strategies
Abstract
.
References
Martín, E. (1999). Estrategias de aprendizaje y asesoramiento psicopedagógico. En J.I. Pozo y C. Monereo (coord.) El aprendizaje estratégico (337-356). Madrid: Santillana.
Monereo, C. (1999). El asesoramiento psicopedagógico en el ámbito de las estrategias de aprendizaje. En J.I. Pozo y C. Monereo (coord.) El aprendizaje estratégico (357-374). Madrid: Santillana.
Monereo, C., Castelló, M., Clariana, M., Palma, M., y Pérez Cabaní, M.L. (1994). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Barcelona: Graó.
Monereo, C.; Barberá, A.; Castelló, M.; Pérez Cabaní, M.L. (1996). Estrategias de aprendizaje. El desarrollo del aprendizaje autónomo. En M. Álvarez y R. Bisquerra (coord.) Manual de orientación y tutoría (145-192). Barcelona: Praxis.
Pérez Cabaní, M.L. (coord.) (1997) La enseñanza y el aprendizaje de estrategias desde el currículum. Cuadernos para el análisis, 10. Barcelona: UdG/Horsori.
Pérez Cabaní, M.L. (2001) Significat i sentit d'ensenyar a aprendre a l'escola d'avui. Guix, 278, 71-77.
Pérez Cabaní, M.L.; Juandó Bosch, J. (2001) Gestionar la información para que se comprenda. Barcelona: Edebé
Monereo, C. (1999). El asesoramiento psicopedagógico en el ámbito de las estrategias de aprendizaje. En J.I. Pozo y C. Monereo (coord.) El aprendizaje estratégico (357-374). Madrid: Santillana.
Monereo, C., Castelló, M., Clariana, M., Palma, M., y Pérez Cabaní, M.L. (1994). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Barcelona: Graó.
Monereo, C.; Barberá, A.; Castelló, M.; Pérez Cabaní, M.L. (1996). Estrategias de aprendizaje. El desarrollo del aprendizaje autónomo. En M. Álvarez y R. Bisquerra (coord.) Manual de orientación y tutoría (145-192). Barcelona: Praxis.
Pérez Cabaní, M.L. (coord.) (1997) La enseñanza y el aprendizaje de estrategias desde el currículum. Cuadernos para el análisis, 10. Barcelona: UdG/Horsori.
Pérez Cabaní, M.L. (2001) Significat i sentit d'ensenyar a aprendre a l'escola d'avui. Guix, 278, 71-77.
Pérez Cabaní, M.L.; Juandó Bosch, J. (2001) Gestionar la información para que se comprenda. Barcelona: Edebé
Downloads
Published
2003-01-15
Issue
Section
Educational Psychology and Counselling
License
The authors maintain their copyright and give the right to the first publication of the work to the journal, registered under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-NoDerivs license. This license allows others to download the works and to share them with others as long as they credit the author, but it does not allow for any kind of modification or commercial use.